شناسه خبر : 15717

انجمن صنفی کارگران ساختمانی منتظر ابلاغ سهمیه‌های بیمه‌ای است

انجمن صنفی کارگران ساختمانی منتظر ابلاغ سهمیه‌های بیمه‌ای است

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از ارائه پیشنهاداتی درباره اصلاحیه نحوه اجرای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: ما همچنان منتظر ابلاغ سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستیم که از سال گذشته وعده آن را داده بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ساداتی درباره سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: ما همچنان منتظر ابلاغ سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هستیم که قبل از سال گذشته به ما وعده داده شده و قرار بود سازمان تامین اجتماعی برنامه سهمیه همپوشانی را برای کارگران ساختمانی درنظر بگیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: سال گذشته یکسری دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی در تامین اجتماعی صادر شد که معتقدم قانون در آن نادیده گرفته شده بود ولی به ما قول دادند که آن را اصلاح کنند و منتظر این اصلاحیه هستیم.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی درباره حل مشکل پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: سال گذشته مهلت سه ماهه ای برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی در نظر گرفته و دستور داده بودند که اگر کارگر ساختمانی تا سه ماه حق بیمه اش را پرداخت نکرد، بیمه پردازی او متوقف شود در حالی که کارگران ساختمانی به دلیل شرایط کرونا دچار مشکل شده بودند و با نبود کار دست و پنجه نرم می کردند و شایسته نبود با یک بخشنامه داخلی حقوق آنها را نادیده بگیریم که اعتراض کردیم تا بخشنامه تغییر کند، هنوز اصلاح نشده ولی قول آن را به ما داده اند.

ساداتی درعین حال از ارائه پیشنهاداتی درباره اصلاحیه نحوه اجرای بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: انتظار داریم که به این پیشنهادات توجه شود و اگر تعهدی بابت بیمه کارگران ساختمانی داده شده به آن عمل شود. جامعه کارگری توقع دارد که اصل سه جانبه گرایی در همه حال رعایت و حرف دل نمایندگان کارگر در ارتباط با مصوبات و دستورالعمل ها شنیده شود و خواسته کارگران که فراتر از قانون نیست، عملیاتی شود.

 

ارسال نظر