تامین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرد

تامین اجتماعی سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرد

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد گفت: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، حل این مشکل در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد میرزائیان در خصوص مطالبات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری در بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های رانندگان تاکسیرانی بسته شدن سامانه تامین اجتماعی برای بحث بیمه رانندگان است، این مشکل مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست و رانندگان کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد افزود: از چند سال گذشته سازمان تامین اجتماعی سامانه مربوط به بحث بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر و تحول در این سامانه وجود ندارد، رانندگانی که از قبل از بسته شدن سایت اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی رانندگان مشمول حمایت دولت در این حوزه در سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در برهه‌ای به‌علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیمه رانندگان دچار مشکل شد، اما با پرداخت دولت موضوع بیمه رانندگانی که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده بودند حل  و بیمه مجددا برقرار شد، پیگیری بسیاری برای باز شدن سامانه از طریق سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، اما این موضوع در حیطه اختیارات سازمان‌های استانی نیست و نیاز به مصوبه مجلس نیز دارد.

میرزائیان در ادامه با اشاره به اینکه ویروس کرونا ضربه مهلکی به حمل و نقل عمومی کشور در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی وارد کرد، گفت: به‌علت توصیه برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزان استفاده از حمل و نقل عمومی به‌شدت کاهش پیدا کرد، این کاهش در برخی مواقع سال به اندازه‌ای بود که رانندگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی توان پرداخت هزینه سوخت، روغن، لاستیک و قطعات یدکی را نیز نداشتند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد در ادامه افزود: همچنین رانندگان اجازه ندارند از مسافران هزینه‌ای بالاتر از نرخ مصوب دریافت کنند، در سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس اعمال شد، این افزایش جوابگوی نیاز رانندگان نیست، سال گذشته نیز حمایت‌های موردی از رانندگان بخش حمل و نقل مانند پرداخت وجه نقد، لاستیک و روغن انجام شد، اما به‌علت تداوم کرونا مشکل رانندگان پابرجاست.

وی تعطیلی بازار، مدارس و دانشگاه‌ها را عامل کمبود مسافر  در بخش حمل و نقل عمومی شهری عنوان و بیان کرد: تلاش می‌کنیم رانندگان را مجاب به فعالیت کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان خللی ایجاد نشود.

رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند

میرزائیان با بیان اینکه رانندگان اجازه افزایش کرایه در سال جدید را ندارند، یادآور شد: اگر افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس مصوب شود، این موضوع از طریق رسانه‌ها و برچسب‌های نصب شده بر روی تاکسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما اگر شهروندان تخلفی از این بابت مشاهده کردند موضوع را سازمان تاکسیرانی جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: رانندگان اجازه تخطی از قوانین را ندارند، در صورت گزارش تخلف رانندگان متخلف به کمیته بررسی تخلفات معرفی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

دولت دیگر از بیمه رانندگان تاکسی حمایت نمی‌کند

همچنین رئیسی مدیر روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بحث بسته بودن سامانه بیمه رانندگان تاکسی، اظهار کرد: این سامانه به‌صورت کشوری بسته شده است، این سازمان بر مبنای درآمد می‌تواند به بیمه‌شدگان خدمات ارائه دهد، زمانی‌که دولت و بخش خصوصی حمایت خود از بیمه شده را قطع کند این سازمان نمی‌تواند به ارائه خدمات ادامه دهد و بیمه شده باید هزینه بیمه را به‌صورت آزاد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل سازمان هدفمندی یارانه‌ها سهم بیمه کارفرما را برای رانندگان تاکسی پرداخت می‌کرد، گفت: اکنون این حمایت از سوی دولت قطع شده است و تنها رانندگانی می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند که قبل از بسته شدن سامانه اقدام به بیمه خود کرده‌اند.

 

  • زارع

    با سلام بنده هم که سی سال تمام حق بیمه پرداخت کرده ام که هشت سال آن را از طریق تعاونی پرداخت کردم و خللی که در شهریور ۹۵ در سامانه پیش آ مد از اون به بعد از طریق سازمان بیمه پرداخت کرده ام که هشت سال آن را از طریق تعاونی پرداخت کردم شهریور نود و پنج بیمه ها قطع شد و مابقی را تا زمان باز نشستگی از طریق سازمان پرداخت کرده ام و سال نود و هفت با شصت سال و سی سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشست شدم. هم اکنون میزان پرداختی مانند بیست ساله ها لحاظ کرده اند مراجعه به سازمان کردم گفتند چند سالی که از طریق تعاونی تاکسیرانی پرداخت کرده ام نزدیک دوسال بیمه ای که پرداخت کرده بودم به حساب سازمان واریز نکرده بودن و طبق متنساوب ساری کمتر حقوق واریز میشود به میزان بیست ساله ها. هم. تعاونی دوسال حق بیمه پرداختی من را به حساب سازمان واریز. نکرده. وهم سازمان. بالای بیست سال را که پرداخت کرده ام. لحاظ نکرده. این وسط چه کسی باید مشکل من و امثال من حق قانونی را حل کند یک ساله ماهیانه حدود. پانصد هزار تومان ماهیانه کمتر واریز می‌شود...

  • محمد

    سلام.یه خانواده 4 نفری هستیم پسر دخترم دانشجو خودم راننده تاکسی ولی بیمه نیستم بااین اوضاچکارکنم...؟ چرا دولت وسازمان تامبن اجتماعی اقدامی انجام نمی دهد؟ من سال 92تعاونی تاکسی رانی برای بیمه ثبت نام نموده پول گرفتند. الان می گویند سامانه بسته.

  • ناشناس

    توروخدایه
    فکری به حال راننده ها کنید
    من راننده پایه یک هستم حقوقم خیلی کم هست و ماهی باید یک میلیون پول بیمه واریز کنم

  • داراب میرچناری

    چرا. رانندهابیمه تامین اجتماعی ندارن

  • ناشناس

    رانندگان
    هیچ پشتیبانی ندارن

  • ناشناس

    به ما هم وام یه میلیونی مرحله دوم تعلق نگرفت چون راننده تاکسی هستیم
    و بیمه آزاد پرداخت میکنیم
    درسته ناچیز بود ولی یه جا زخم زندگیمون میشد

  • ناشناس

    خدا وکیلی به فکر راننده تاکسی ها باشید با گرونی روز به روز لوازم ماشین و اصطلاک ماشین و کسادی بازار مسافر وسرویس چطور من راننده تاکسی میتونم بیمه ازاد تامین اجتماعی را بریزم تو را به خدا یه فکری به حال ما بکنید

  • ناشناس

    چرابه فکربیمه تاکسی رانی نیستید اینهاهم باجونشون کارمیکنندتوراخدایه فکری بکنید

ارسال نظر