شناسه خبر : 15558

اختصاصی چابک آنلاین؛

ارزیابی‌های حوزه فنی وسرمایه‌گذاری صنعت بیمه خیلی دور ازواقعیت نیست

ارزیابی‌های حوزه فنی وسرمایه‌گذاری صنعت بیمه خیلی دور ازواقعیت نیست

سرپرست مدیریت ریسک وشورای فنی شرکت بیمه میهن، با بیان اینکه "مدیریت ریسک از گذشته در صنعت بیمه وجود داشته است، افزود: هرچند که ارزیابی‌ها در حوزه فنی یا سرمایه‌گذاری تقریبا سنتی است و از مدل‌های به روز بین‌المللی فاصله دارد، اما این مدیریت ریسک خیلی دور از واقعیت نیست.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مهدی مقدم"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، ادامه داد:درحال حاضربرای مدیریت ریسک از تجربیات و داده‌های سنوات قبل در شرکت‌های بیمه استفاده می‌شود و ارزیابی‌ها براساس این داده‌ها استوار است.

وی،پرتفوی محوری و فاصله گرفتن صنعت بیمه ازاستانداردهای متناسب با اشتهای ریسک و حدود تحمل ریسک درهرشرکت را یکی از مشکلات امروز صنعت بیمه برشمرد و گفت: این موضوع باعث شده شرکت‌های بیمه‌ای برای افزایش پرتفوی،توجه چندانی به مدیریت ریسک یکپارچه نداشته باشند و به سمت افزایش سهم رشته‌های پر ریسک نظیر خودرو و درمان و جذب بیمه گذاران پر ریسک کشیده شوند.

به گفته مقدم،این موضوع درکنار عدم رشد زیر ساخت‌های شرکت ها باعث می‌شود تا مقدار ریسک‌های یک شرکت بیمه با سرعتی بیشتر از درآمد و افزایش سرمایه، رشد کند.

وی،درخصوص ریسک منابع انسانی، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای با ازدست دادن پرتفوی و یا بواسطه آسیب‌هایی که دربخش مالی با آنها مواجه هستند ممکن است نتوانند رضایتمندی درحوزه منابع انسانی برای پرسنل خود ایجاد کنند ویا بخش آموزش و ارتقای مهارت را برای پرسنل خود داشته باشندکه این موضوع به مرور زمان باعث خروج کارشناسان خبره از شرکتها و نهایتا از صنعت بیمه می‌شود.

سرپرست مدیریت ریسک شرکت بیمه میهن،گفت: همیشه نیاز است که ابتدا یک سری قوانین نوشته شود و در خلال کار، کم ‌و کاستی‌های آن مشخص شده و یا نظر خبرگان و حتی متمم‌هایی به آن اضافه شود تا درنهایت به یک قانون متناسب و ایده‌آل با صنعت بیمه در وضعیت موجود کشورتبدیل شود.

مقدم، اضافه کرد: وقتی سهامدار سرمایه خود را به یک بازار می‌سپارد نیاز به یکسری کنترل‌های داخلی دارد و بحث مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی،بازوی اجرایی مدیرعامل و هیات مدیره در آن سازمان هستند تا قبل از بروز یک واقعه بتوانند علاج آن را ارزیابی کنند.

به گفته وی،هنگامی که در اثر زنجیره ناقص تولید عملا کارخانه ها و صنایع با مشکلات بسیاری در تولید مواجه باشند به‌دنبال آن شرکتهای بیمه‌ای با کاهش پرتفوی روبرو خواهند بود چرا که صنعتی که فعالیتی ندارد عملا نیازی به خرید بیمه نامه حس نمی‌کند.

 

ارسال نظر