شناسه خبر : 15544

اختصاصی چابک آنلاین؛

تشکیل صندوق مشترک صنعت بیمه را به سمت سرمایه گذاری مولد پیش می‌برد

تشکیل صندوق مشترک صنعت بیمه را به سمت سرمایه گذاری مولد پیش می‌برد

مدیرسرمایه گذاری و اقتصادی شرکت بیمه کوثر، معتقد است که برون سپاری و واگذاری وجوه نقدی که از محل عملیات بیمه‌گری در شرکت‌های بیمه به دست می‌آید به یک شرکت سرمایه گذاری مجزا منطقی نیست اما تشکیل صندوق مشترک سرمایه‌گذاری دست این شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ بازتر می‌کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "نوید خاندوزی" در گفت‌وگو با چابک آنلاین، اظهار کرد:در عملیات سرمایه گذاری، شرکت های بیمه ای از یکسری جریان وجوه نقد که از محل عملیات بیمه‌گری به دست می‌آید استفاده می شود تا اگر در سالها آتی شرکت بیمه با خسارت روبرو شد بتوان در هر بخشی از این منابع استفاه کرد و حتی در کوتاه مدت هم ممکن است این منابع به کار بیایند.

مدیرسرمایه گذاری و اقتصادی شرکت بیمه کوثر، معتقد است که برون سپاری وجوه نقدی که از محل عملیات بیمه‌گری در شرکت های بیمه به دست می‌آید به یک شرکت سرمایه گذاری مجزا به معنی از دسترس خارج کردن این منابع است بنابراین منطقی نیست و باید عملیات سرمایه گذاری شرکت های بیمه در همان حوزه انجام شود.

خاندوزی، افزود: این مساله که ممکن است برخی از شرکت های بیمه نتوانند در حوزه سرمایه گذاری کاری انجام دهند باید به گونه دیگری تجزیه و تحلیل شود و این شرکت ها باید ماهیت حرفه ای و سرمایه گذاری خود را گسترش دهند تا بتوانند در حوزه سرمایه‌گذاری موفق شوند.

وی، تشکیل و راه اندازی صندوق مشترک سرمایه گذاری در صنعت بیمه را ایده بسیار خوب و منطقی دانست و گفت: سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ با سودهای بزرگ همراه است اما نیاز به پول‌های بزرگ هم دارد.

مدیرسرمایه گذاری و اقتصادی شرکت بیمه کوثر، بیان کرد: شرکت های بیمه باید بتوانند منابع خود را روی هم بگذارند و دست قوی تری پیدا کنند تا بتوانند برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ‌تر شرکت کنند نه اینکه به صورت خرد سرمایه گذاری انجام دهند.

به اعتقاد خاندوزی، سرمایه گذاری های خرد ممکن است بازدهی مناسبی داشته باشند اما بازدهی آن‌ها جهشی نیست و تشکیل صندوق مشترک سرمایه گذاری بین شرکت های بیمه حداقل می تواند دست این شرکت ها را برای این موضوع بازتر کند.

وی، اذعان داشت که یکی از شرکت‌های بیمه می تواند ایده تشکیل صندوق سرمایه گذاری را شروع کرده و لیدر این موضوع شود و مابقی شرکت های بیمه هم با او همراه شوند.

خاندوزی معتقد است که با تشکیل صندوق سرمایه گذاری بین شرکت های بیمه می توان گفت که صنعت بیمه به سمت سرمایه گذاری مولد پیش رفته چرا که می تواند در طرح ها و پروژه های بزرگ حضور پیدا کند، عملیات قوی تری انجام دهد و به تولید کشور کمک کند.

 

ارسال نظر