شناسه خبر : 15473

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه ایده خاصی در صدور بیمه نامه جدید در سال ۹۹ نداشت

صنعت بیمه ایده خاصی در صدور بیمه نامه جدید در سال ۹۹  نداشت

مدیرعامل شرکت بیمه امید با بیان اینکه محصولات بیمه‌ای رشد و توسعه‌ای نیافته اما تعداد شرکت‌های بیمه رشد پیدا کرده، گفت: برخی از شرکت‌ها نه تنها به هم کمک نخواهند کرد بلکه برای ادامه حیات به این بازارمحدود چنگ می‌اندازند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "علی اکبر اکرامی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: درچند سال گذشته ورود و خروج تکنولوژی، محصولات ، اطلاعات و دانش و تجربه محدود بوده است که به تبع آن فعالیت ها محدود می شود و تجارت و بازرگانی رشد کمی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه امید تصریح کرد: کاهش تبادلات اقتصادی برهمه فعالیت ها تاثیر خواهد گذاشت که صنعت بیمه هم ار این موضوع متاثر خواهد شد و بسیاری از بیمه نامه ها همانند باربری و کارخانجات کاهش می یابد درنتیجه حق بیمه کمتری دریافت می شود.

اکرامی اذعان داشت که تنها راه تصاحب این بازار محدود نرخ شکنی است و این ارزان فروشی به تمامی شرکتهای بیمه ای از تازه تاسیس تا بزرگتر و قدیمی تر آسیب می زند.

مدیرعامل شرکت بیمه امید تنهاراه نجات صنعت بیمه از این وضعیت را توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: توسعه اقتصادی با ارتباطات بین المللی و ورود دانش و اطلاعات رخ خواهد داد.

اکرامی وضعیت صورت های مالی شرکت های بیمه ای را شفاف دانست وافزود:  شرکت های بیمه ای که در بورس هستند و اطلاعات خودرا به بورس می دهند  از دوجهت نهاد ناظر و بازار سرمایه نظارت می شوند.

وی با بیان اینکه نظارت ها توسط نهاد ناظر به خوبی و شدید انجام می شود، اظهارکرد: ظرفیت و اقتصاد کشور ما برای این تعداد از شرکت ها مناسب نیست و تعداد شرکت های بیمه ای بسیارزیاد است.

مدیرعامل شرکت بیمه امید خاطرنشان کردکه، این تعداد شرکت بیمه ای لازم نیست و تعدادی از شرکت ها دچار مشکلات مالی هستند.

اکرامی با اشاره به تغییراتی که در آیین نامه ها واستانداردها ایجاد شده، گفت: بسیاری از مشکلات برطرف شده به عنوان مثال شرکت های بیمه ای موظف هستند که آن تعداد از بیمه گذاران و نمایندگانی که میزان بدهی آنها تا 5 درصد کل بدهی است در صورت های مالی خود افشا کنند.

وی با بیان اینکه در سال 99 ایده خاصی در زمینه صدور بیمه نامه جدیدوجود نداشته، افزود: این مسئولیت شرکت های بیمه ای است و بیمه مرکزی در این سال حمایت خوبی از استارت آپ ها داشته که به افزایش فروش و ضریب نفوذ بیمه کمک می شود.

 

ارسال نظر