شناسه خبر : 15439

واحدهای مسکونی دارای فیش برق در نوبت بیمه اجباری ساختمان‌ هستند

واحدهای مسکونی دارای فیش برق در نوبت بیمه اجباری ساختمان‌ هستند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به موجب مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی داشته، تمام ساختمان‌های مسکونی امسال مکلف به بیمه اجباری شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، اسماعیل نجار بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی هراز در شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: لایحه مربوط به بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی در چند سال گذشته به طور متوالی در چرخش مجلس شورای اسلامی بوده که درنهایت سال گذشته تصویب و به صورت قانون درآمده است.

وی با مهم خواندن بیمه اجباری برای همه خانه‌های مسکونی مردم در سطح کشور در برابر همه حوادث، افزود: اکنون هیأت امنای این موضوع تشکیل و وزیر اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس هیئت امنا تعیین و اساسنامه آن نیز به تصویب رسید.

صاحبان فیش برق در اولویت بیمه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با بیان اینکه صاحبان واحدهای مسکونی که فیش برق دارند در نوبت اول بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی هستند، گفت، قرار بوده که این اقدام از شروع سال جدید اجرایی شود، اما از نظر مالی و قانون بودجه آن چیزی که مورد نظر بوده به تصویب نرسیده، تلاش خواهد شد که با برطرف شدن مشکلات مالی در قالب اصلاح قانون یا متمم بودجه نهایی و اجرایی شود.

نجار اضافه کرد، حداقل سقف پرداختی که اکنون برای بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی در برابر حوادث تعیین شده برای هر واحد حدود ۱۲۰ هزار تومان در سال است.

وی ادامه داد، البته افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و افرادی که در نوبت زیرپوشش این دو نهاد هستند، از پرداخت حق بیمه اجباری معاف هستند.

تسریع در پرداخت خسارت‌ها، افزایش ایمنی ساخت و سازها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به اهداف بیمه اجباری خانه‌های مسکونی اشاره کرد و گفت، با این اقدام بسیاری از مشکلات مردم و دولت در این بخش در پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای برطرف خواهد شد.

به گفته نجار، توجه جدی به افزایش ایمینی در ساخت‌وسازهای مسکونی، کاهش هزینه‌های دولت در پرداختی‌ها و نیز تسریع در پرداخت خسارت‌ها از اهداف مهم اجرای طرح بیمه اجباری خانه‌ها است.

وی با بیان اینکه البته اکنون هم پوشش بیمه‌ای در کشور فعال و وجود دارد، گفت، پوشش بیمه‌ای فعلی گستردگی لازم را ندارد و با اجباری شدن بیمه واحدهای مسکونی، فراگیری آن نیز در کشور بیشتر و حوادث‌های پیش بینی نشده نیز کاهش خواهد یافت.

 

ارسال نظر