شناسه خبر : 15410

بیماران کرونایی جانبازان درمراکز طرف قرارداد با بیمه دی بستری شده اند

بیماران کرونایی جانبازان درمراکز طرف قرارداد با بیمه دی بستری شده اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تزویق واکسن کرونا برای جانبازان ۵۰ تا٧٠درصد در حال انجام است، گفت: در مرحله اول واکسیناسیون برای جانبازان دوچشم نابینا، قطع دو عضو، قطع نخاع وپدر ومادر دوشهید به بالا انجام شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله مرتضوی افزود: از ١٥اسفندماه حدود ٢٥٣واکسن کرونا به بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران - جدا از کلانشهر تهران- تعلق گرفت که در اختیار شبکه های بهداشت هر شهرستان گذاشته شد و تاکنون بیشتر جانبازان جامعه هدف واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: درمرحله دوم حدود ۵۵۰ نفر که شامل گروه صعب العلاج هستند واکسینه می شوند.

به گفته مرتضوی بسته های بهداشتی که از طرق مختلف مانند بیمه دی، شرکت متد و سپاه پاسداران تهیه شده بود در بین تمامی جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان شیمیایی و دارای مشکلات و بیماری های حاد و بعضی از والدین شهدا توزیع شده است.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته حدود ٢ هزار مواد ضدعفونی کننده از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار بنیاد شهید شهرستانهای استان تهران قرار گرفت. 

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از جانبازان و ایثارگران بر اثر بیماری کووید ١٩ جان باخته اند نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا وجود ندارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران همچنین گفت: در مورد تعداد جانبازان مبتلا شده به کرونا انگلیسی آماری در دست نیست. 

مرتضوی با بیان اینکه با توجه به محدودیت پذیرش بیماران کرونایی جانبازان در نزدیکترین مراکز درمانی شهرستان و یا از طریق مراکز طرف قرار داد با بیمه دی بستری شده اند، اضافه کرد: خدمات از طریق سه مرکز درمانی خاتم، مصطفی خمینی و ساسان به این افراد ارائه می شود.

 

ارسال نظر