شناسه خبر : 15311

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه‌گران خارجی بسیاری از اختلالات روانی را تحت پوشش قرار می‌دهند

بیمه‌گران خارجی بسیاری از اختلالات روانی را تحت پوشش قرار می‌دهند

یک عضو هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران، اظهارکرد: اگر سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی هزینه‌های مشاوره و روانشناسی را تحت پوشش قراردهند در مراجعه مردم تاثیرگذار است وبه دلیل کاهش آسیب‎‌‌ها این مساله شاید به‌نفع خود سازمان‌های بیمه‌گر هم باشد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"حسین شکرکن" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بااشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران اوتیسم گفت: پوشش‌های بیمه نباید محدود به بیماران اوتیسم باشد چراکه شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه به خصوص در سال‌های اخیر و با وجود مساله کرونا به‌گونه‌ای است که بسیاری از مردم تحت فشار هستند.

وی، با تاکید براینکه " استفاده از بیمه برای مراجعان به روانشناسان از اهمیت زیادی برخوردار است،" افزود: در کشورهای دیگر ،بیمه‌ها بسیاری از اختلالات روانی را تحت پوشش قرار می دهند چراکه اگر این افراد درمان نشوند هزینه‌های سنگینی را بردوش جامعه و خود سازمان‌های بیمه می‌گذارند.

این عضو هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران، ادامه داد: اگر اختلالات روانی در افراد به موقع تشخیص داده شود بهبود بیماران سرعت می‌یابد که این مساله از نظر اجتماعی،اقتصادی و شغلی به نفع مردم است.

شکرکن، گفت: اگر یک فرد از خانواده دچار اختلالات رفتاری شود تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تصمیم گیرندگان درخصوص برقراری پوشش بیمه اختلالات روانی باید به بخش‌های مختلف که به هم مربوط هستند با دیدی سیستمی نگاه کنند وتاثیر آن برجنبه‌های دیگر را ببینند.

وی، اضافه کرد: رشته‌های روانشناسی در زمینه‌های مختلف به سلامت کلی و به‌‍‌طور مشخص به سلامت روانی مردم مربوط هستند و این سلامت روانی چند بخش دارد که یکی از آن‌ها  بخش درمان بوده و با سازمان‌های بیمه‌گر هم ارتباط پیدا می‌کند.

شکرکن، بیان کرد: بی‌تردید سلامت روان افراد جامعه سبب بالارفتن بهره‌وری سازمان‌ها شده و بهره‌وری سازمان‌ها هم به تمام جامعه برمی‌گردد که منجر به بهبود تولیدات از لحاظ کمی و کیفی می‌شود.

وی، اذعان داشت: اگر سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی هزینه‌های مشاوره و روانشناسی را تحت پوشش بیمه قراردهند در مراجعه مردم تاثیرگذار است و در نهایت سلامت روان جامعه بالا خواهد رفت و یاابتلای افراد به مشکلات روانی کمتر شده و بیماری زودتر تشخیص و رفع می‌شود.

به اعتقاد وی، بسیاری از اختلالات روانی هنگامی که در مراحل اولیه باشد، برگرداندن فرد به وضعیت قبلی بهتر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود اما اگر خانواده‌ها توانایی مراجعه به متخصصان روان را نداشته باشند بیماری در فرد ریشه دوانده و عمیق‌تر خواهد شد که این مساله درمان را مشکل‌تر و هزینه بر خواهد شد و انرژی متخصصان هم صرف افراد کم‌تری می‌شود.

 

  • ۳

    چندساله تصادف کردم. مقصر بودند نه پولی ونه دیه ونه تامین اجتمای مبلغ ونه تماسی بهزیستی هم مبلغی نه پرداخت ونه جوابی

ارسال نظر