اختصاصی چابک آنلاین؛

تکلیفی برای طراحی ایده‌های نو، در وظایف بیمه مرکزی تعریف نشده است

تکلیفی برای طراحی ایده‌های نو، در وظایف بیمه مرکزی تعریف نشده است

مدیرعامل شرکت بیمه ما، اظهارکرد: شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات خود را ازطریق سامانه سنهاب به بیمه مرکزی ارسال می‌کنند و بیمه مرکزی نیز به عنوان نهاد ناظر به همراه سازمان بورس اوراق بهادار برعملکرد شرکت‌های بیمه‌ای نظارت مستمر دارند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"حجت بهاری فر" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: بنا به ماده 1 قانون تاسیس بیمه مرکزی، این نهاد به منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها همچنین به منظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت تاسیس شده است.

وی با اشاره به  ماده 5 این قانون، افزود: تکلیفی برای طراحی ایده های نو، در وظایف و اختیارات این نهاد مطرح نشده، با این وجود، بیمه مرکزی با تغییر رویکرد ی که داشته، گامهای خوبی در راستای بازنگری و اصلاح آیین نامه‌هاو تسهیل بیمه‌گری و فراهم کردن زیرساختهای لازم برداشته است .

مدیرعامل شرکت بیمه ما، تصریح کرد: در این خصوص پژوهشکده بیمه به عنوان زیرمجموعه بیمه مرکزی در راستای آگاهی بخشی و دانش افزایی مجموعه ارکان صنعت بیمه و انعکاس ایده های نو و تحولات صنعت بیمه در دنیا اقدامات ارزشمندی انجام داده و توانسته است نقش موثری در انتقال ایده ها و تفکرات ایفا کند.

بهاری فردرخصوص شفافیت مالی شرکت های بیمه ای، توضیح داد: تمامی  شرکتهای پذیرفته شده نزد سازمان بورس موظف به افشای اطلاعات خود به عموم از طریق سامانه کدال هستند که این الزام در راستای شفافیت عملکرد مالی شرکتها صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: مضاف بر اینکه شرکتهای بیمه ای اطلاعات خود را ازطریق سامانه سنهاب به بیمه مرکزی ارسال می کنند و بیمه مرکزی نیز به عنوان نهاد ناظر به همراه سازمان بورس اوراق بهادار برعملکرد شرکتهای بیمه ای نظارت مستمر دارند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما، بیان کرد: صنعت بیمه از جمله صنایعی است که توانسته از شفافیت لازم واطلاع رسانی مناسب و به موقع برخوردارباشد.

بهاری فر، درخصوص اینکه راننده محور شدن یکی از مطالبات سال 99 بود و چرا به مرحله اجرا نرسیده،  گفت:  بر اساس تبصره 1 ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه (سال 1400) موظف به فراهم کردن صدوربیمه‌نامه شخص ثالث براساس ویژگی‌های «راننده» با همکاری نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه،  دراین زمینه گامهای مثبتی توسط دو نهاد برای تحقق این برنامه برداشته شده، اظهارکرد: ازمهمترین دلایل کندی پیشرفت این برنامه می‌توان به دراختیار قرارنگرفتن اطلاعات برخط دراختیارشرکتهای بیمه، جهت احرازمشخصات بیمه گذار، پایش تخلفات حادثه ساز راننده و آخرین وضعیت معاینه فنی خودروی راننده نام برد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما، گفت: همچنین مبهم بودن احرازشرایط تبصره 5 ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث جهت اعطای تخفیف به  رانندگانی که دوره‌های آموزشی رانندگی ایمن و کم‌خطر را طی کرده اند از دیگرموارد تاخیر دراین مهم است.

بهاری فر، اذعان داشت که،یکی از موارد مهم در این زمینه، نحوه برخورد و رفتار برای تعدد رانندگان خودروهای اشخاص حقوقی است که قانون صراحتا شفاف سازی نکرده است.

مدیر عامل شرکت بیمه ما، افزود: می توان همزمان با آموزشهای لازم به عوامل فروش بیمه نامه جهت آگاه سازی و ارایه اطلاعات شفاف به بیمه گذاران مقدمات انجام اینکار را فراهم کرد.

 

ارسال نظر