شناسه خبر : 15274

باغات پسته سیرجان ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت دید

باغات پسته سیرجان  ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت دید

رییس اداره جهاد کشاورزی سیرجان گفت: سرمازدگی باغات پسته طی ۲ شب گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت به باغات این شهرستان وارد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمود آبادی افزود: در روزهای ۱۵ و ۱۶ فرودین دمای هوای شهرستان سیرجان به منفی پنج درجه رسید که باعث شد تا به ۴۳ هزار هکتار باغات پسته از ۲۵ تا ۹۰ در صد خسارت  وارد شود.

وی گفت: در برآورد اولیه کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و شدت سرما به گونه ای بود که در محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده و گزارش‌ها حاکی از شوک بزرگ در بخش کشاورزی و خسارات سنگین دارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی سیرجان تصریح کرد: ۲۰ هزار هکتار از باغات پسته سیرجان تحت پوشش بیمه هستند که می توانند بر اساس قانون و پس طی مراحل لازم خسارت خود را دریافت می کنند.  

وی اظهار داشت: تیم کارشناسی برآورد خسارات برای کمک به کشاورزان در روزهای آینده از وزارت جهاد کشاورزی به سیرجان اعزام می شوند و کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند بر اساس تایید نهایی این کارشناسان میزان خسارت اعلام شده را دریافت خواهند کرد.

 محمود آبادی ادامه داد: کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه مزارع و باغات کشاورزی و دام های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند.

 شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

 

ارسال نظر