شناسه خبر : 15231

سودکاهش دزدی از خانه‌ها درآلمان به جیب شرکت‌های بیمه‌ای سرازیر شد

سودکاهش دزدی از خانه‌ها درآلمان به جیب شرکت‌های بیمه‌ای سرازیر شد

شرکت‌های بیمه آلمانی از کاهش چشمگیر دزدی از خانه‌ها که ناشی از دورکاری و خانه‌نشینی شهروندان این کشور در دوران کرونا است، سود برده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین، همه گیری کرونا که بسیاری از آلمانی ها را خانه نشین کرده و بخش اعظم شاغلین را به دورکاری واداشته است، به ضرر دزدهایی بوده که از خالی بودن خانه های آنها در شبانه روز استفاده می برده اند.

تارنمای شبکه دویچه وله با اشاره به این مطلب به نقل از اتحادیه صنعت بیمه (GDV) آلمان نوشت که در سال ۲۰۲۰ مالکان و مستاجران از ۸۵ هزار فقره سرقت به بیمه‌ها اطلاع داده‌اند که این رقم ۱۰هزار مورد کمتر از سال ۲۰۱۹ و پایین‌ترین میزان ثبت سرقت از سال ۱۹۹۸ تا کنون است.

«یورگ آسموسن» مدیر اتحادیه علت امر را در این می‌داند که مردم در دوران همه گیری غالبا در خانه هستند در حالی که چشم سارق دنبال خانه های خالی است. این در حالی است که با ریزش هزاران مورد دزدی، شرکت های بیمه‌ در سال گذشته ۷۰ میلیون یورو کمتر از سال قبل به مشتریان خسارت پرداخته‌اند.

به طور کلی، از سال ۲۰۱۵ شیب آمار دستبرد از خانه‌ها در آلمان ملایم‌تر شده و دلیل آن هم تصمیم اکثر مالکان برای نوسازی و به‌سازی در و پنجره‌ها بوده است. مدیر اتحادیه صنعت بیمه آلمان می‌گوید جایگزینی پنجره‌ها و درهای ایمن هزینه دارد، اما باعث شده که از هر دو مورد اقدام به دزدی، یک مورد ناکام بماند زیرا سارقان باید بدون سر و صدا و جلب توجه، به سرعت وارد خانه شوند و در و پنجره‌های محکم و امن چنین فرصتی را به آنها نمی‌دهد.

اداره پلیس آگاهی آلمان (BKA) نیز پیش‌ از این از تغییر ساختار جرایم در دوران کرونا خبر داده و اعلام کرده است که همه گیری باعث شده آمار بزه‌کاری و جرایم از جمله جیب‌بری، سرقت از خانه‌ها یا دزدی از مغازه‌ها کاهش یابد. به گفته کارشناسان پلیس، سارقان علاوه بر آن که می‌دانند خانه‌ها خالی نیستند، از ریسک مواجهه با افراد آلوده به ویروس و سر و کار داشتن با بازداشتگاه های پلیس در دوران همه‌گیری نیز می‌ترسند.

 

ارسال نظر