شناسه خبر : 15186

بیمه قالیبافان به مدت پنج سال رایگان خواهد بود

بیمه قالیبافان به مدت پنج سال رایگان خواهد بود

رئیس اداره فرش استان تهران گفت: در صورت تامین بودجه بیمه قالیبافان به مدت پنج سال رایگان خواهد بود و اکنون برای یکسال تامین اعتبار شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «زهرا کمانی» اظهار داشت: اواخر سال گذشته برای رفع مشکل بیمه قالییافان با صندوق بیمه روستایی و عشایر تفاهمنامه ای منعقد شد و از طریق این صندوق تمام فعالان این صنف (شهری و روستایی) از مزایای بیمه بهره مند می‌شوند.

به گفته وی این بیمه شامل قالیباف ها، طراحان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف می شود که کارت مهارت فنی از اتحادیه صنفی قالیبافان، اتحادیه فرش روستایی یا سازمان فنی حرفه‌ای دارند.

کمانی بیان کرد: ۴۲ هزار قالیباف و افراد شاغل در حرفه های وابسته آن، نظیر طراح، رنگرز، رفوگر به صورت شناسنامه دار در استان تهران فعال هستند که حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: ظرف سه ماه اخیر ۲۷ هزار نفر نیز برای برخورداری از بیمه روستایی و عشایری به صندوق بیمه معرفی شده اند و نام نویسی تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس اداره فرش استان تهران گفت: افراد پس از تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه می‌توانند سوابق قبلی بیمه خود را به آن اضافه کنند و از مزایای بیمه نظیر از کارافتادگی و بازنشستگی برخوردار شوند.

به گفته کمانی، برای بیمه تکمیلی این افراد نیز اخیرا یک تفاهمنامه با بیمه ایران و صندوق قرض الحسنه مهر منعقد شده که قالیباف ها و  ِحرَف وابسته می‌توانند از طریق تلفن همراه با کد دستوری #۳۱۰۰۰*۶۶۵۵* از مزایای سه سال بیمه تکمیلی و ۲۰ میلیون وام چهار درصد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات در صورت تایید مدارک ظرف ۲۴ ساعت معرفی‌نامه برای بانک صادر و برای متقاضی ارسال می شود، ادامه داد: این وام از طریق ضمانت یک کارمند و بازنشسته دولت، معرفی از طریق افرادی که پروانه کسب دارند و برگه سهام دولت قالیبافان قابل پرداخت است.

به گفته کمانی، این تسهیلات برای متقاضیان بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده است که پنج میلیون تومان آن بابت خدمات درمان، از کار افتادگی، حریق و آتش سوزی، عمر و سرمایه با پوشش سه سال کسر می‌شود و ۱۵ میلیون تومان دیگر به صورت کارت‌ های اعتباری برای خرید کالای ایرانی در اختیار قالیباف ها قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرش استان تهران گفت: همچنین از ابتدای اسفندماه سال گذشته در راستای تامین سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه برای مدیران کارگاه های متمرکز تولیدی فرش دستباف که دارای جواز یا پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هستند، ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصد و بازپرداخت ۸۴ ماهه در نظر گرفته شد و در صورت استقبال فعالان این حرفه، درخواست متقاضیان برای دریافت تسهیلات تا ابتدای سال آینده ادامه می یابد.

کمانی بیان کرد: سالانه با تامین منابع مالی از سوی سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی وام مشاغل خانگی (مستقل-پشتیبان) تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد به مدیران کارگاه های تولید فرش دستباف تعلق می گیرد.

به گفته او، در راستای نظارت بر ورود مواد اولیه فرش دستباف، تولید و توزیع آن به فعالان این حرفه کارگروه تامین مواد اولیه فرش دستباف زیر نظر کمیته فرش استان در شرف تشکیل است.

رئیس اداره فرش استان تهران اضافه کرد: ارزیابی کیفی و کمی مواد اولیه نیز یکی دیگر از بخش‌های این کارگروه است و با تکمیل این کارگروه انحصاری بودن و حذف دلالان در زنجیره تامین مواد اولیه صورت می‌گیرد و تولید کنندگان؛ مواد اولیه را با نرخ مصوب دریافت می‌کنند.

کمانی در خصوص نظارت بر فروش محصولات قالیبافان نیز بیان کرد: برای فروش خانگی فرش های دستباف در استان تهران به پیشنهاد اتحادیه تعاونی روستایی استان سایت نماچی برای عرضه مستقیم تولیدات قالیبافان به زودی راه اندازی می‌شود، پس از راه اندازی این سایت فعالان این حرفه می توانند عکس از نمونه کارهای خود را در آن بارگذاری کنند و از این طریق کالای خود را به فروش برسانند و نظارت بر حسن اجرا نیز توسط اتحادیه فرش روستایی استان تهران صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان تهران تمامی سبک های فرش ایران در استان تهران بافته می‌شود و برند اصلی استان که به ثبت ملی و جهانی رسیده است فرش میناخانی ورامین است.

 

  • مریم رجبی

    سلام بنده هفت سال قالی بافتم وبیمه قالب بافی بودم سابقه بیمه هفت سال دارم ولی چون آسم گرفتم دکتر متخصص گفته نباید قالی ببافی وبیمه منا قط کردن تکلیف من چیه چون یه زن مطعلقه هستم وسرپرستی سه فرزند را به عهده دارم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • زهرا ابوالقاسمی

    من ۱۳ ساله بیمه قالی بافی دارم ۴۰ سال هستم دوسال دیگه میتونم بازنشست شم

  • ناشناس

    سلام من ۴۸سال دارم .۱۵یا۱۶سال است بیمه ی قالی بافی دارم.ایا می توانم اقدام بازنشتگی کنم وحقوق بگیرم

  • ناشناس

    من ۱۰سال سابقه بیمه قالی بافی دارم به دلیل ضعیفی چشم به حدی زیاد شده ک دکتر گفته اگه ادامه بدی بینایی خودم رو از دست میدم راهنمایی کنید ک من چکار کنم

  • منیژه پهلوان

    سلام تورو خدامن 5 سال سابقه بیمه قالی دارم 7سال پیش بیمه ام قط شد الان چکار کنم

  • ناشناس

    من ده سال بیمه پرداخت کردم آیا میتونم درخواست باز نشستگی کنم و43سال دارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

  • صدیقه السادات هاشمی

    سلام من دوسال سابقه بیمه قالیبافان دارم که بعددوسال قطع شدمال ۶سال پیش الان کجا میتونم دوباره تمدید کنم

  • فاطمه قهرمان زاده

    من ۶ ماه سابق قالی باقی دارم ‌.۹سال است که قطع شده میشه دوباره ادامه داد یا یکجا بریزم همش

  • بلقیس

    من 20 سال قالی باف هستم تا حالا نتونستم بیمه بریزم عشایر هستم

  • سیده فاطمه

    سلام من ۵۵سال دارم ۵سال بیمه قالی بافی پرداخت کردم دچار ناراحتی کمروگردن شدم و چشمام هم ضعیف شده بیمه رو قطع کردن الان چی میشه

  • ناشناس

    من 9سال فرش بافتم بعد ار 9سال مریضی تشنجی شدم بیمه مو قطع کردم دو سال آزاد ریختم من کلان 11 سال بیمه دارم الان دیگه مریضیم بدتر شده منو بازنشستگی میکنن 48 سالدارم

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید من 11سالبیمه قالی بافی هستم.والانم 54سال سن دارم میتونم در خاست بازنشستگی بدم با تشکر

  • ناشناس

    سلام من۴۵ سال سن دارم از ۸سالگی قالی بافی کردم حدود۲۰ سال قالی بافی کردم ولی کسی مارا راهنمایی نکرد که بیمه کنیم میشه از الان اقدام کنیم چطوری؟

  • ناشناس

    من.یه.سال.بیمه.قالی.بافی.ریختم.الان.ده.سال.قطع.کردم.باید.چیکار.کنم

  • ناشناس

    من۴۳سال سن.دارم ۳۰سال است قالی می بافم ۱۳سال سابقه بیمه دارم میتونم بازنشت بشم

ارسال نظر