شناسه خبر : 1517

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان:

جزییات مکانیزم پرداخت بدهی‌های داروخانه‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی

جزییات مکانیزم پرداخت بدهی‌های داروخانه‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی

محمدنعیم امینی‌‌‌‌فرد گفت: برای مطالبات سال ۹۷ هم دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی و هم موسساتی که طرف حساب بیمه تامین اجتماعی هستند، مکانیزمی طراحی کنند که به محض تسلیم صورت حساب‌‌‌ها ۶۰ درصد از مطالبات خود را از بانک رفاه دریافت کنند و ۴۰ درصد باقیمانده هم در پروسه‌‌‌ای دیگر اخذ شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محمدنعیم امینی‌‌‌‌فرد درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: مسائلی که مربوط به مطالبات داروخانه‌‌‌‌داران از بیمه‌‌‌ها بود با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگانی از انجمن داروسازان و هلدینگ تامین دارویی تامین اجتماعی مطرح شد.

وی با بیان اینکه داروخانه‌‌‌داران از سازمان‌‌‌‌های بیمه‌‌‌گر مطالبات مالی دارند که با توجه به وضعیت فعلی درباره کاهش ارزش پول ملی مدت‌ها به طول می‌‌‌انجامد، اظهار داشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس نقطه نظرات خود را مطرح کردند. قرار بر آن شد برای مطالبات سال ۹۷ هم دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی و هم موسساتی که طرف حساب بیمه تامین اجتماعی هستند، مکانیزمی طراحی کنند که به محض تسلیم صورت حساب‌‌‌ها ۶۰ درصد از مطالبات خود را از بانک رفاه دریافت کنند و ۴۰ درصد باقیمانده هم در پروسه‌‌‌ای دیگر اخذ شود. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: این مسئله،‌ خود گام مهمی است و می‌‌‌تواند در وضعیتی که صنایع دارویی ما با مشکل شدید نقدینگی روبرو هستند، نقش مهمی را در تداوم همکاری‌‌‌هایی که سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت و درمان دارد، ایفا کند. نامه‌‌‌‌ای هم رد و بدل شده که ماحصل آن این تصمیم است. 

امینی‌‌‌‌فرد درباره بدهی‌‌‌‌‌های سال گذشته شرکت‌‌‌های بیمه به داروخانه‌‌‌‌داران تصریح کرد: بخش اعظم آن بدهی‌‌‌‌ها پرداخت شده و برای بخش مختصر  آن هم قول داده‌‌‌اند که طی یک یا دو ماه پرداخت کنند اما مسئله‌‌‌‌ای که اکنون برای ما اهمیت دارد آن است که با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از صنایع دارویی تحت مدیریت شستا هستند باید از ذخیره‌‌‌‌‌‌‌‌سازی مواد اولیه و استراتژیک اطمینان حاصل کنیم.

وی با بیان اینکه نگرانی عمده ما درباره کاری که مجلس و کمیسیون بهداشت می‌‌‌توانند درمورد پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دولت انجام دهند، است، خاطرنشان کرد: برابر قوانین بودجه سال ۹۷ حتما نظارت می‌‌‌کنیم که این مطالبات محقق شود. در بودجه مبلغی به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این مطالبات پیش‌‌‌بینی شده است و امیدواریم دولت با تاکیداتی که مجلس و کمیسیون بهداشت دارند، مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان افزود: توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی به لحاظ مالی از یک طرف و تعهدی که ما در قانون بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی کرده‌‌ایم از طرف دیگر، می‌‌‌تواند در یک بسته به بهبود ترازهای مالی در سیستم اقتصاد سلامت بیانجامد.

 

ارسال نظر