شناسه خبر : 15168

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های جدید، قدیمی‌های صنعت بیمه را به پوست اندازی وادار خواهند کرد

شرکت‌های جدید، قدیمی‌های صنعت بیمه را به پوست اندازی وادار خواهند کرد

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه معتقداست که شرکت‌های بیمه جوان کشور دربخش سرمایه‌گذاری و بیمه‌گری می‌توانند سهم از بازار خود را افزایش دهند و با نوآوری‌هایی که انجام می‌دهند کم کم بیشتر دیده خواهند شد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"مهدی نوروزی" در گفت‌وگو با خبرنگار چابک‌آنلاین، یکی از گزینه‌های پیش‌روی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سبد سرما‌یه‌گذاری سال 1400 را بازار سرمایه دانست و گفت: نوع عملکرد و فعالیت شرکت بلندمدت و بیشتر در بیمه نامه‌های اندوخته دار بلندمدت است، به همین دلیل نوع نگاه به بازار سرمایه کوتاه مدت نیست.

وی، گفت که با توجه به آیین‌نامه سرمایه‌گذاری دربازار سرمایه ورود خواهیم کرد و افزود: با احتیاط و دقت لازم و با استفاده از تجربه خبرگان این حوزه که در این بخش فعالیت دارند دراین بازار حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اظهارداشت: شرکت‌های جوان‌تر صنعت بیمه دربخش سرمایه‌گذاری به دلیل آنکه حجم سرمایه آنها در بازارسرمایه نسبت به شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر حجم بزرگی نبود امکان بازی بیشتری داشتند.

نوروزی، اضافه کرد: شرکت‌های بیمه قدیمی تر به دلیل آنکه رقم سرمایه آنها دربازار سرمایه بالاتر بود شاید امکان بازی کمتری را داشتند و این موضوع باعث شد که شرکت‌هایی که حجم سرمایه کمتری در بازار سرمایه داشتند توانستند به نسبت خروجی بهتری از بازار سرمایه بگیرند.

وی،اذعان داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که شرکت‌های جوانتر صنعت بیمه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند سهمی از پرتفوی صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص دهند و به نظر می‌سد که با نوآوری و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند کم کم بیشتر دیده می‌شوند.

به اعتقاد نوروزی، شرکت‌های بیمه جوان کشور می‌توانند در بخش سرمایه‌گذاری و هم در بخش بیمه‌گری سهم از بازار خود را در سال‌های بعد افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، درخصوص حضور بیمه‌گران جدید در عرصه صنعت بیمه کشور گفت: شاید رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر وجهه خود را نشان دهد چراکه وقتی شرکت‌های بیمه جدید می‌آیند تمام تلاششان این است که بتوانند سهمی از بازار بگیرند و این موضوع رقابت را بیشتر می‌کند.

نوروزی، افزود: اما به دلیل فرصت خیلی زیادی که برای شرکت‌های بیمه قدیمی تر وجود داردشاید بشود گفت که در سال‌های اول شرکت‌های جدیدی که مجوز گرفته‌اند خیلی به چشم نیایند.

وی ادامه داد: درعین حال حضور شرکت‌های بیمه جدید زنگ خطری را برای شرکت‌های بیمه قدیمی‌تر به صدا در می‌آورد که آنها هم باید پوست اندازی کنند و در عرصه رقابت نگاه جدیدی را به بازار داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، بیان کرد: واقعیت این است که رویکردهای سنتی دیگر  پاسخگوی رقابت در بازار بیمه نیست و باید نوآوری‌ مدنظر قرار گرفته و از تجربه‌ها و روش‌های جدید و نیروی انسانی متخصص در شرکت‌های بیمه‌ای استفاده شود تا بتوانند سهم از بازارخود را حفظ کنند.

 

ارسال نظر