شناسه خبر : 15029

کارگاه‌های ۵ نفره از حق معافیت بیمه کارفرمایی برخوردار شدند

کارگاه‌های ۵ نفره از حق معافیت بیمه کارفرمایی برخوردار شدند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه مجلس سهم کارفرمایی تا سال ۱۴۰۰ استمرار پیدا کرد و مجدداً کارگاه‌های تا ۵ نفر از حق معافیت بیمه کارفرمایی برخوردار شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد، در رابطه با اینکه مجلس برای گسترش عدالت چه مواردی را در بودجه لحاظ کرده است؟ گفت: مجلس علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری حداکثر تلاش خود را برای گسترش عدالت انجام داد که مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد روش افزایش حقوق کارکنان در سال آینده ناظر بر همین قضیه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تلاش‌های عدالت‌محور قوه مقننه افزود: بنابراین مجلس در راستای کاهش تبعیض و برقراری عدالت سعی و تلاش کرد اما به طور کامل موفق نشد.

ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصوبه مجلس در مورد بنگاه‌های کوچک اقتصادی اشاره کرد و متذکر شد: قطع معافیت سهم کافرمایی کارگاه‌های زیر ۵ نفر، یکی از معضلات سال ۹۹ برای کارگاه‌ها به ویژه کارگاه‌های مربوط به حوزه کشاورزی بود که مجلس جهت تقویت آنها مصوبه‌ای را تصویب کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در توضیح جزئیات مصوبه مجلس جهت حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه مجلس سهم کارفرمایی تا سال ۱۴۰۰ استمرار پیدا کرد و مجدداً کارگاه‌های تا ۵ نفر از حق معافیت بیمه کارفرمایی برخوردار شدند. لازم به ذکر است این مصوبه شامل قالیبافان، فرش‌باف‌ها، صیادان، رانندگان، خادمان مساجد، باربران و غیره می‎‌شود

ساداتی‌نژاد در خصوص منابع درآمدی مصوبه مذکور یادآور شد: منابع درآمدی مصوبه مجلس برای حمایت از کارگاه‌های زیر ۵ نفر  از محل تبصره ۱۴ تأمین می‌شود و بخش کسری آن هم از محل فروش سهام جبران خواهد شد.

ارسال نظر