شناسه خبر : 14940

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه امید به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید/امید در ۱۴۰۰ بورسی می‌شود

سرمایه امید به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید/امید در ۱۴۰۰ بورسی می‌شود

مدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهارکرد: شرکت های بیمه‌ای که در بازار سرمایه بودند رشد خوبی کردند و شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای باتوجه به منابعی که از قبل داشتند رشد بیشتری از شرکت‌های کوچک داشتند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"علی اکبر اکرامی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: سرمایه شرکت بیمه امید در سالجاری از مبلغ 45 میلیارد و 100 میلیون تومان به مبلغ 50 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت در سال 1400 به مبلغ 150 میلیاردتومان خواهد رسید، گفت: این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائیهای ثابت و نقدی و سود شرکت خواهد بود که مقداری در سال 99 و قسمتی هم در سال 1400 عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه امید خاطرنشان کرد که اگر افزایش سرمایه شرکت عملیاتی شود در سال 1400 وارد بورس خواهیم شد اما تصمیم گیری برعهده سهامداران است که درحال حاضر، افزایش سرمایه شرکت و ورود به بازار سرمایه را پذیرفته اند و نتیجه آن در مجمع اسفند ماه مشخص می شود.

اکرامی اظهارکرد: سال 98 و نیمه اول سال 99، سالی استثنائی برای بازار سرمایه  بود و درانتهای شهریور 99 شاخص بورس به عدد دومیلیون و دویست هزار واحد رسید و  باحدود 400 درصد رشد روبرو شد.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه ای که در بازار سرمایه بودند رشد خوبی کردند و شرکت های بزرگ بیمه ای باتوجه به منابعی که از قبل داشتند رشد بیشتری از شرکت های کوچک داشتند.

مدیرعامل شرکت بیمه امید با اشاره به افت 90 درصدی شاخص در نیمه دوم سال 99، گفت: شرکت ها دیگر آن سود رویایی که در نیمه اول سال بدست آوردند را  در نیمه دوم سال نخواهند داشت.

اکرامی اذعان داشت که شرکتهای بیمه ای  به دلیل سود زیاد در بازار سرمایه ، در صورت های مالی سال 99 سود خوبی نشان خواهند داد که ناشی از بالارفتن شاخص  سهام در بازار بورس است، شاخصی که از 500 هزار واحد به بیش از دومیلیون واحد رسید.

وی معتقداست که این موضوع ابدی نخواهد بود و رشد شاخص سهام با این قدرت و سرعت، یکساله خواهد بود و سال دیگر شرکت ها همچین سودآوری نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بیمه امید تصریح کرد: با وجودریزش بازار سهام تمامی شرکت های بیمه ای در این بازار خواهند ماند فقط ممکن است کمی پرتفوی خود را تغییر داده و میزان آن را هم کم کنند.

اکرامی با بیان اینکه مطابق با آیین نامه سرمایه گذاری تا 60 درصد منابع قابل سرمایه گذاری شرکت ها می تواند سپرده بانکی شود، گفت: بازارسرمایه افت خود را کرده و از اواخر اسفند بهترمی شود و تا انتخابات ریاست جمهوری در همین حالت الاکلنگی باقی می ماند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بورس خوب خواهد شد و اگر شرکت ها سهام خوب خریداری کنند می توانند بالاتر از نرخ سود بانکی سالیانه سود بدست آورند.

 

ارسال نظر