شناسه خبر : 14931

معطلی ، یکی از پیامدهای نسخه الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌ها است

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، نرگس سلاجقه، روز شنبه نهم اسفند ۹۹ در نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، به مشکلات نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت جزو کارهای عالی در حوزه سلامت کشور به شما می‌رود و کسی مخالف آن نیست. اما، برای اجرای چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی، نیاز به زیرساخت‌های لازم است.

وی با عنوان این مطلب که بسیاری از همکاران ما سن بالا هستند و ارتباط زیادی با بیمه‌ها ندارند، افزود: این دسته از همکاران ما اصلاً با سیستم‌های رایانه‌ای آشنا نیستند.

سلاجقه با اشاره به ضرورت دسترسی تمامی آزمایشگاه‌ها به سیستم رایانه‌ای و اینترنت، گفت: در آزمایشگاه‌های کوچک در شهرهای کوچک، دسترسی به چنین سیستم‌هایی سخت است.

نایب رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک راضی نمی‌شود بیمارش را با نسخه الکترونیک ارجاع دهد، ادامه داد: قطعاً در چنین شرایطی، پذیرش بیمار دچار اختلال و بی نظمی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ کد آزمایشگاهی وجود دارد که پزشک نمی‌تواند همه آنها را حفظ کند، گفت: معطلی برای وارد کردن تست‌ها طبق کدها، یکی دیگر از پیامدهای نسخه الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌ها است.

سلاجقه افزود: ما مخالف نسخ الکترونیک نیستیم، اما معتقدیم که بیمه‌ها باید با وسواس بیشتری این برنامه را اجرایی می‌کردند.

 

ارسال نظر