اختصاصی چابک آنلاین؛

زمین لرزه در همه طرح‌های بیمه‌ای، از جمله مواردتحت پوشش بیمه کشاورزی است

زمین لرزه در همه طرح‌های بیمه‌ای، از جمله مواردتحت پوشش بیمه کشاورزی است

صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که برآوردهای اولیه در منطقه سی‌سخت دنا حاکی از آن است که مزارع زیر پوشش بیمه کشاورزی دچار خسارت عمده ای نشده و تنها موضوع خسارت دیده ، تنه درختان گردو و سیب بوده که خسارت آنها ارزیابی و پرداخت خواهد شد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بیمه کشاورزی به عنوان سازوکاری حمایتی- مشارکتی، نمادی از همکاری دولت و  مردم در کشورها است. 

در بیش از صد کشور عضو ملل متحد که طرح بیمه کشاورزی در آن  اجرا می شود بخش مهمی از حق بیمه محاسبه شده، توسط دولت ها پرداخت می شود.

با رخداد دو پدیده گرمایش جهانی و تغییر اقلیم، رویکرد دولت ها به این ابزار کارآمد و قابل اتکا برای جبران خسارات بیشتر شده به گونه ای که حق بیمه تولیدی در جهان پس از یک دهه از سال 2007 با رشد سه برابری به 31 میلیارد دلار رسیده است که تاکنون بی نظیر بوده است.

یکی از مهم ترین ریسک های محاسبه شده و تحت پوشش مکانیزم بیمه کشاورزی، عامل خسارت زای زمین لرزه است که در تمامی طرح های بیمه ای بیمه کشاورزی در ایران، زیر پوشش حمایتی قرار دارد.

 در زلزله اخیر سی‌سخت دنا به محض رخداد خسارات، اکیپ های تخصصی به منطقه عمومی سی سخت دنا اعزام و برآوردهای اولیه نشان دهنده آن است که مزارع زیر پوشش بیمه کشاورزی دچار خسارت عمده ای نشده اند.

توصیه می شود بهره برداران بخش کشاورزی، نسبت به تهیه بیمه نامه‌های مورد نیاز اقدام کنند تا در هنگام رخداد خسارات، امکان جبران خسارت آنان فراهم باشد.

 

ارسال نظر