شناسه خبر : 14900

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه‌های زندگی جایگزینی مناسب برای صندوق‌های بازنشستگی هستند

بیمه‌های زندگی جایگزینی مناسب برای صندوق‌های بازنشستگی هستند

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اظهارکرد:شرکت‌های بیمه‌ای باید هزینه‌های مرتبط با شیوع بیماری کرونا را در بیمه‌های عمر گروهی شناسایی کنند و براساس داده‌های دقیقی که جمع‌آوری می‌شود نرخ و شرایط را تغییردهند که درآینده دچار ریسک نشوند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مهدی نوروزی" در گفت‌وگو با خبرنگار چابک‌آنلاین، گفت: باتوجه به آماری که در جلسات پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران در خصوص بیمه‌های عمر گروهی مطرح شد، این نگرانی مطرح است که شیوع بیماری کرونا باعث افزایش ضریب خسارت دراین بیمه‌نامه‌ها شود.

وی، اذعان داشت: طبیعی است که باید پیش‌بینی‌های لازم توسط شرکت‌هایی که بیمه‌های عمرگروهی ارائه می‌کنندانجام شود و براساس شرایط جدید نرخ‌ها را اعلام کنند و اینگونه خیلی دچار مشکل نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، پوشش پاندمی کرونا در بیمه‌های عمرگروهی از سوی صنعت بیمه در نقش حمایتی را اتفاق خوبی دانست و افزود: درادامه بیمه‌گران باید هزینه های مرتبط را شناسایی کنند و براساس داده‌های دقیقی که جمع‌آوری می‌شود نرخ و شرایط را تغییردهند که درآینده دچار ریسک نشوند.

نوروزی، به جلسه این هفته در پژوهشکده بیمه که رییس کل بیمه مرکزی هم به‌صورت آنلاین درآن شرکت داشت اشاره کرد و گفت: رییس کل بیمه مرکزی دید خوبی به بخش بیمه‌های زندگی دارد و به‌درستی تشخیص داد که یکی از مهمترین راه‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور توسعه بیمه‌های زندگی است و این بیمه می‌تواند جایگزین مناسبی برای صندوق‌های بازنشستگی باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، بیان کردکه شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی و شرکت‌هایی که در زمینه بیمه زندگی فعالیت می‌کنند این فرصت را دارند که بتوانند در تاسیس و ایجاد صندوق‌های بازنشستگی نقش پررنگی را ایجاد کنند.

وی به صندوق‌های بازنشستگی فعلی مانند سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی اشاره کرد وگفت: در سال‌های آینده هرم جمعیتی به سمت پیرسالی می‌رود و اگر از همین الان شرکت‌های بیمه به‌خصوص در بخش بیمه‌های زندگی بتوانند نقش پررنگی را ایجاد کنند و بازنشستگی تکمیلی یا مستمری داشته باشند کمک بزرگی برای مردم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، اظهار کرد که شرکت متبوع وی بعنوان اولین شرکت تخصصی در بیمه‌های زندگی باتوجه به تمرکزی که در حوزه محصولات مستمری و بازنشستگی تکمیلی داشته بخشی از نیاز مردم را شناسایی کرده که با اقبال خوبی از سمت جامعه هم مواجه شده است.

 

ارسال نظر