شناسه خبر : 14823

یک میلیون و ۵۰۰ هزار روستایی دربودجه سال ۱۴۰۰ ازبیمه بهره‌مند می‌شوند

یک میلیون و 500 هزار روستایی دربودجه سال 1400 ازبیمه  بهره‌مند می‌شوند

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار روستایی می‌توانند از بیمه روستایی بهره‌مند شوند و این فرصت خوبی برای مردم روستا است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، هادی حق شناس عصر امروز در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری که معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی و معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان جزء استان‌هایی است که ارزش افزوده محصولات در آن پایین است و جزء استان‌هایی است که سالانه بیش از 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: با زه‌کشی 35 هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان، تولید محصولات در هر هکتار از 700 کیلوگرم به بیش از 2 تن رسیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا پایان دولت در سال 1400 میزان زه‌کشی‌ها به 140 هزار هکتار در استان برسانیم.

حق‌شناس بیان کرد: توجه بیش از پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پروژه‌های کلان و اشتغالزای استان گلستان می‌تواند تاثیر مستقیمی در رشد و پیشرفت سریع استان گلستان داشته باشید.

در بخش دیگری از این جلسه معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت بالای استان گلستان برای توسعه هرچه بیشتر، اظهار کرد: در بازدیدها و پیگیری‌های انجام شده، سرمایه‌گذاران در جنوب استان گلستان آماده سرمایه‌گذاری هستند اما در این منطقه محدودیت زمین در شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

حجت‌الله میرزایی با اشاره به اینکه در بخش عمده‌ای از استان آنتن‌دهی تلفن همراه با مشکل روبرو است، تاکید کرد: نیاز است اپراتورهای تلفن همراه ظرفیت خود در این نقاط را افزایش داده تا یکی دیگر از زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش تامین شود.

وی گفت: یکی از مشکلات استان گلستان این است که 44 درصد اشتغال استان را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده که این امر باعث کاهش نرخ بهره‌وری در استان گلستان شده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید کشاورزی گلخانه‌ای در استان گلستان رشد پیدا کند تا ضمن بالا رفتن حجم تولید، میزان اشتغال و توسعه متوازن در استان شکل بگیرد.

میرزایی افزود: اداره‌کل صمت در گلستان با 27 درصد اشتغال فقط 15 درصد ارزش افزوده دارد که بهره‌ور نیست و نباید اجازه داد صنایع آلاینده مانند پتروشیمی و فولاد که اشتغال زیادی ایجاد نمی‌کنند در گلستان ایجاد شود.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه ساکنان روستا در استان گلستان گفت: در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هیچ محدودیتی برای تخصیص اعتبارات برای توسعه اشتغال روستایی وجود ندارد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در بودجه سال 1400 حدود یک میلیون و 500 هزار روستایی می‌توانند از بیمه روستایی بهره‌مند شوند و این فرصت خوبی برای مردم روستا است.

ارسال نظر