شناسه خبر : 1476

دیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران:

پرداخت بدهی بیمه سلامت با اوراق قرضه

پرداخت بدهی بیمه سلامت با اوراق قرضه

مهدی نوروزیان گفت: اعتبار بالایی از محل فروش اوراق قرضه برای پرداخت بدهی بیمه سلامت پیش بینی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی نوروزیان یکشنبه در حاشیه نخستین گردهمایی مسئولان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران همدان گفت: 47 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه در قانون بودجه سالجاری از سوی مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است که بخشی از این اوراق برای پرداخت بدهی بیمه سلامت اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: بدهی های سازمان بیمه سلامت متعلق به سال های گذشته است اما در سال جاری سعی شده که اسناد ارجاعی بیمارستان ها و مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به سرعت پرداخت شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت اظهار داشت: 70 تا 80 درصد هزینه ها را این سازمان ماهانه پرداخت می کند.
نوروزیان با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تاثیری در قیمت دارو نداشته است، گفت: افزایش حدود 10 درصدی قیمت دارو ناشی از هزینه های جاری شرکت های تولید دارو است و این افزایش ارتباطی به نرخ ارز ندارد.
وی بیان کرد: گردش مالی سازمان بیمه سلامت بین 150 تا 170 هزار میلیارد ریال در سال است بنابراین برای جلوگیری از بروز هر گونه سوء استفاده احتمالی، عملکردها مستمر بررسی می شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت توضیح داد: علاوه بر حراست و دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر عملکرد ادارت کل بیمه سلامت نظارت دارند.
نوروزیان افزود: با وجود گردش مالی بسیار بالا در بیمه سلامت، این سازمان جزو سازمان های سالم کشور است و برای جلوگیری از کمترین سوء جریان، باید رویه ها را اصلاح کرد.
وی درباره مدیریت و کاهش هزینه های بیمه سلامت گفت: یکی از بسترهای هزینه ساز برای این سازمان دفترچه های بیمه سلامت است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت اضافه کرد: با اجرای طرح استحقاق سنجی تمامی همه بیمه شدگان این سازمان در صورت مراجعه به بیمارستان های دولتی، نیازی به ارائه دفترچه ندارند.
نوروزیان توضیح داد: مسئول بیمارستان تنها با در دست داشتن کد ملی بیمار می تواند به سامانه سازمان بیمه سلامت متصل شود و در صورت احراز هویت، همه خدمات مورد نیاز را بدون دریافت دفترچه به متقاضی ارائه دهد.
وی بیان کرد: اجرای طرح استحقاق سنجی در کاهش هزینه ها تاثیر بسزایی داشته است و امید می رود بتوان این طرح را در تمامی بیمارستان های دولتی اجرایی کرد.
نخستین گردهمایی مسئولان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران با هدف تبیین سامانه 1666 در همدان برگزار شد.
60 درصد مردم همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

 

ارسال نظر