اختصاصی چابک آنلاین؛

ناکارآمدی صنعت بیمه مربوط به بیمه‌های زندگی است

ناکارآمدی صنعت بیمه مربوط به بیمه‌های زندگی  است

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت بیمه سایبری، اظهار کرد: شرکت بیمه‌ای درجهان سالانه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار خسارت در زمینه هک، پرداخت می‌کنند و صنعت بیمه در ایران هم باید در حرکت دیجیتال به سمت هوشمند سازی حرکت کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "غلامرضا سلیمانی"، در مراسم اعطای پروانه فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای که امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور ، تعداد زیادی از مدیران عامل صنعت بیمه و هیات عامل بیمه مرکزی برگزار شد، بیمه را یکی از سه رکن اساسی اقتصاد خواند که 7/2  درصد (تولید ناخالص داخلی) دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی، وظیفه مهم صنعت بیمه را پوشش ریسک و کاهش هزینه مبادله دانست که در رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری تاثیرگذار است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آمار سرانه بیمه در جهان و ارزش 25 هزار میلیارد دلاری دارایی شرکت های بیمه جهانی، گفت: به نظر می رسد بیمه در ایران خیلی کم شناخته شده است.

سلیمانی، به قانون برنامه ششم و ضریب نفوذ 7 درصدی در نظر گرفته شده برای صنعت بیمه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه 2.6  درصد بوده که با بررسی ها مشخص شده ناکارآمدی صنعت بیمه به بخش بیمه های زندگی برمی گردد.

وی، با بیان اینکه ضریب نفوذ صنعت بیمه ایران در سایر رشته های بیمه ای به غیر از بخش زندگی اختلاف کمی با جهان دارد، ادامه داد: 3 شرکت بیمه تخصصی زندگی مجوز فعالیت از بیمه مرکزی دریافت کرده اند و بعضی از شرکت های بیمه جنرال هم تا60 درصد پرتفوی آنها در بیمه های زندگی است.

رئیس کل بیمه مرکزی، اظهارکرد: 10درصد اقتصاد کشور وصنعت بیمه باید به سمت دیجیتالی شدن  برود و با حرکتی که در زمینه کارگزاری های برخط بیمه ای شکل گرفته می توان ادعا کرد که آرام آرام به این 10 درصد نزدیک می شویم.

سلیمانی، تعداد فعالان مستقیم صنعت بیمه کشور را 180 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 80 میلیون فقره بیمه نامه صادر شده که 23.5 میلیون آن مربوط به خودرو و 2 میلیون آن هم مربوط به موتورسیکلت ها بوده و تا 10 ماهه امسال هم 66 هزار میلیارد تومان صادر شده است.

وی، تعداد خودروهای فاقد بیمه نامه را یک و نیم میلیون خودرو تعداد موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه را 9 میلیون دستگاه اعلام کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی صنعت بیمه را صنعتی رو به رشد خواند و بیان کرد: دیگر به صورت سنتی  نمی توان ادامه مسیر داد و به همین دلیل در اولین گام کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث و آتش سوزی صادر می شود.

سلیمانی به اهمیت پرداخت به موقع خسارت و تاثیر آن بر علاقه مندی مردم به بیمه اشاره کرد و گفت: باید خسارت هابه صورت آنلاین پرداخت شود تا لزومی نداشته باشد بیمه گذاران برای دریافت خسارت حضوری مراجعه کنند.

 

ارسال نظر