شناسه خبر : 14654

مصوبه‌ تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی در مجلس اصلاح شد

مصوبه‌ تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی در مجلس اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با اصلاحات طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی جهت تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۸۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح اصلاحات انجام گرفته پیرامون طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی، گفت: شورای نگهبان بر اساس اصل سوم قانون اساسی ایراداتی به این طرح گرفت که کمیسیون در حضور نماینده شورای نگهبان و کارشناسان دستگاه‌های دولتی اصلاحاتی را در ماده واحده و تبصره‌های آن اعمال کرد.

اصلاحات مورد تأیید نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان در طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی به شرح زیر است:

ماده واحده: دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.

تبصره۱: کارشناسان بیمه کشاورزی که در حال حاضر قراردادی تحت عنوان قرارداد کارگزاری با بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی دارند و از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی تا تاریخ تصویب این قانون حداقل چهل و هشت (۴۸) ماه سابقه فعالیت مستمر و متوالی داشته باشند پس از گذراندن دوره های آموزشی مرتبط، بر اساس تخصص و متناسب با نیاز دستگاه های مربوطه، ظرف حداکثر دو سال به صورت قرارداد کار معین ساماندهی می گردند.

تبصره ۲: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است آئین نامه اجرایی این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برساند.

تبصره۳: افرادی که به هر دلیل از صندوق بیمه کشاورزی و فعالیت های آن خارج شده اند مشمول این قانون نمی باشند.

تبصره ۴: سازمان تامین اجتماعی مکلف است با رعایت قوانین و مقررات ذیربط، سوابق گذشته و معوق فعالیت کارشناسان بیمه کشاورزی که مورد تایید بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی است را با اخذ کل حق بیمه (شامل سهم کارفرما، سهم دولت، سهم بیمه شده) به صورت نقد و اقساط از کارشناسان بیمه بپذیرد.

تبصره۵: بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل کارمزد کارگزاری بیمه کشاورزی و پرداخت هزینه هایی که دولت بابت صندوق بیمه کشاورزی به بانک کشاورزی پرداخت می کند تامین می شود.

 

ارسال نظر