شناسه خبر : 14594

تأمین بیمه معلمان دچار سوختگی در حادثه آتش‌سوزی مدرسه کانکسی

تأمین بیمه معلمان دچار سوختگی در حادثه آتش‌سوزی مدرسه کانکسی

نماینده وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه سردشت دزفول درباره وضعیت درمان معلمان و نوجوانان آسیب دیده توضیحاتی داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالرسول عمادی نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور مربوط به معلمان حادثه دیده سردشت دزفول درباره وضعیت رسیدگی به معلمان آسیب‌دیده اظهار کرد:‌ سه نفر از همکاران ما در این حادثه آسیب دیدند که یک نفر به درخواست خانواده و علیرغم توصیه پزشکان به اصفهان منتقل شد. دو معلم دیگر در بیمارستان سوختگی اهواز بستری هستند و شرایط نسبتاً خوبی دارند و ان‌شاءالله به زودی با وضعیت بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

وی درباره تأمین هزینه‌های درمان این معلمان گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان و وزارتخانه پیگیر تأمین هزینه‌های درمان آنهاست و بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کردیم و بیمه حوادث آنها نیز تأمین شده است بنابراین از نظر تأمین هزینه‌های درمان نگرانی ندارند و تنها نگرانی بهبودی وضعیت آنهاست.

عمادی درباره وضعیت استخدام این معلمان مطرح کرد: شرایط آنها ویژه است و اگر به دلیل بیماری نتوانند در دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند دوره آموزشی مجزا برای آنها برگزار خواهد شد به هر حال شرایط آنها به طور ویژه در نظر گرفته می‌شود تا از کار عقب نمانند و حادثه در وضعیت استخدامی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره تأمین هزینه‌های درمان نوجوانان آسیب دیده در این ماجرا متذکر شد: مسائل نوجوانان را هم پیگیری می‌کنیم و هرجا نیاز باشد آموزش و پرورش کمک خواهد کرد  البته آنها دانش‌آموز نبودند اما به هر حال برای کمک در محل حادثه حضور داشتند.

عمادی درباره علت حادثه متذکر شد:‌ همه چیز احتمالی است،‌ اتفاق در شرایط بدی آب و هوا بود و ممکن است هرچند با احتمال کم صاعقه نیز وجود داشته باشد که نیازمند نظر قطعی کارشناسان است.

همچنین بیمه معلم از آمادگی بیمه جهت پرداخت خسارت معلمان آسیب‌دیده خوزستانی خبر داده و اعلام کرده است: "شرکت بیمه معلم در پی حادثه دلخراش آتش سوزی در کانکس معلمان خوزستانی، ضمن ابراز همدردی در اقدامی فوری پرداخت خسارت زیان‌دیدگان را در دستور کار قرار داد. ضمن پیگیری‌های انجام‌شده و همدردی با معلمان آسیب‌دیده که در راه خدمت دچار حادثه ناگوار شدند، ارزیابی و پرداخت خسارت با سرعت عملیاتی شده است. اگرچه ارزیابی و بررسی این حوادث بازه زمانی بیشتری می‌طلبد اما شرکت بیمه معلم در راستای همراهی با آسیب‌دیدگان که از قشر شریف آموزش و پرورش هستند، با سرعت بخشیدن به مراحل ارزیابی و بررسی میزان خسارت پرداختی، چک خسارت را به معلمان آسیب‌دیده تقدیم می‌کند.

لازم به ذکر است، از سه معلمی که در کانکس دچار حادثه شدند دو نفر آنها تحت پوشش بیمه بودند، اما شرکت بیمه معلم در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود و همچنین ضرورت همدلی با جامعه شریف فرهنگیان، نفر سوم را نیز در پرداخت خسارت لحاظ کرد. با تصویب هیئت مدیره بیمه معلم، مقرر شد در این منطقه مدرسه‌ای احداث شود تا بیمه معلم نیز در تحصیل آسان دانش آموزان و فعالیت بدون دغدغه معلمان، گامی هر چند کوچک بردارد."

روز دوشنبه 29 دی حدود ساعت 22 کانکس معلمان روستای کنگرستان از توابع دزفول دچار آتش سوزی شد و سه معلم و سه نوجوان از اهالی روستا دچار سوختگی شدند. تا کنون دو نفر از نوجوانان دچار سوختگی به نام‌های نیما همتی با 57 درصد سوختگی و امین الیاسی با 84 درصد سوختگی جان باخته‌اند.

وضعیت معلمان در این حادثه مشخص شده است، حسین رضایی میرقائد معلم حق‌التدریس با 95 درصد سوختگی هم‌اکنون در بیمارستان امام کاظم اصفهان بستری است. دو معلم، یکی با 57 درصد و دیگری با کمتر از 50 درصد سوختگی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز بستری هستند. آنگونه که گفته شده هر سه معلم جزو نیروهای حق‌التدریسی بوده‌اند.

 

ارسال نظر