حق بیمه پرداختی صنعت بیمه به خزانه برای پیشگیری از تصادفات هزینه نمی‌شود!

حق بیمه پرداختی صنعت بیمه به خزانه برای پیشگیری از تصادفات هزینه نمی‌شود!

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات موجود برای اقدامات مرتبط با حوزه پیشگیری از تصادفات گفت: راه اندازی کمیته متشکل از دستگاه های مرتبط با حوادث رانندگی برای تخصیص پرداختی از سوی بیمه به خزانه جهت انجام فعالیت های مربوط به حوزه پیشگیری ضروری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی امیری شنبه در نشست با مدیر مجتمع قضایی تصادفات خوزستان بیان کرد: بیمه هر ساله هزینه ای را برای امور مربوط به پیشگیری از تصادفات به خزانه پرداخت می کند اما متاسفانه این پول برای پیشگیری از تصادفات هزینه نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به خزانه برای این بخش پرداخت شد ادامه داد: اگر این پول صرف پیشگیری از تصادفات شود می توان سوانح رانندگی را حتی در شهرستان ها نیز کاهش داد.
وی در ادامه با اشاره به فروش و آزادسازی موتور سیکلت‌های اسقاطی افزود: متاسفانه موتور سیکلت های فرسوده اسقاطی که در انبار مانده اند با قیمت های کم به فروش می رسانند، این وسایل نقلیه فرسوده و بدون سند و بیمه هستندو همین مشکلات زیادی را در جامعه به وجود آورده و موجب بروز حوادث رانندگی را ایجاد می کند و در زمان بروز تصادف مشکلات زیادی ایجاد می شود. 
سلیمانی امیری ادامه داد : این موتورسیکلتهای فرسوده باید به شرکتهای فولادی اختصاص داده شود.
وی افزود: خوشبختانه در مجتمع قضایی تصادفات استان ۶۱ درصد پرونده های تصادف که ساختگی و یا فرد تخلفی داشته است شناسایی و رد شده اند.
سلیمانی امیری بیان کرد: تقاضا داریم که نمایندگانی از پلیس و پزشکی قانونی در این مجتمع مستقر شوند تا رسیدگی به پرونده های تصادف با دقت بیشتری انجام شود و بیمه آمادگی دارد که یک ساختمان مناسب برای این مجتمع تامین کند تا با حضور نمایندگان بیمه ها و دستگاه های مرتبط در این‌ مجتمع، کارهای مردم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.
وی گفت: بیمه ایران برای تامین ساختمان این مجتمع در استان همکاری خواهد داشت.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه جامع تصادفات بیان کرد: این سامانه برای کشور بسیار اهمیت دارد و در شفاف سازی پرونده های تصادف و جلوگیری از تخلفات بسیار اثر گذار است.
رییس کل بیمه مرکزی در سفر سه روزه خود به خوزستان افتتاح چند طرح بیمه ای و حضور در چند نشست را در برنامه های خود دارد.

 

ارسال نظر