شناسه خبر : 14575

منجیان غریق تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

منجیان غریق تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: برای این که منجیان غریق شاغل در استخرها امنیت شغلی داشته باشند به دنبال عقد قرارداد قانونی بین استخردارها و منجیان غریق هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی حیدری، با بیان این که بحث معیشت منجیان غریق یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون است، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و با  تعطیلی استخرها، منجیان غریق به دلیل عدم درآمدزایی با مشکلات زیادی مواجه شدند و بحث معیشت آنها تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت.

وی گفت: برای این که منجیان غریق شاغل در استخرها امنیت شغلی داشته باشند به دنبال ارائه راهکاری با کمک وزارت ورزش و جوانان هستیم تا استخردارها را مجاب به عقد قرارداد قانونی با منجیان غریق کنند تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی استخرها و عدم برگزاری دوره های آمادگی در اکثر استانها برای منجیان ِغریق و مدرسین غواصی طی یکسال گذشته، متاسفانه بسیاری از منجیان و مدرسین غواصی از برگه های آمادگی برای حضور در استخرها برخوردار نیستند و این مساله می تواند شرایط کاری آنها را دچار مشکل کند. بنابراین سعی داریم در اولین فرصت این دوره ها را در کوتاهترین زمان ممکن برگزار و شرایط حضور منجیان در استخرها و اماکن آبی را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که استخرها با ظرفیت کامل بازگشایی شود تا آسیب هایی که طی یکسال گذشته به دلیل تعطیلی استخرها به منجیان غریق وارد شده، تا حدودی جبران شود.

 

ارسال نظر