شناسه خبر : 1457

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی:

اتباع خارجی مجاز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

اتباع خارجی مجاز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

احمدرضا خزاعی گفت: در حال حاضر حدود ٣٧ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا خزاعی گفت: اتباع خارجی که رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند و دارای مجوز کار هستند، باید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: اتباع خارجی مجاز، از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد؛ آنان با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان اتباع تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از تمام مزایای این سازمان به غیر از بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد، گفت: هر چه افراد بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند، به امنیت اجتماعی جامعه کمک شایانی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٩٧٠ هزار نفر از اتباع خارجی (اعم از مرد و زن) در کشور در شرایط سنی کار (٦٠-١٥ سال) قرار دارند، افزود: در حال حاضر از این تعداد حدود ٣٧ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان اتباع تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از تمام مزایای این سازمان به غیر از بیمه بیکاری بهره مند خواهند شد.

خزاعی ادامه داد: تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی در مشاغل بیمه اتباع ندارد و افراد در قالب هر شغلی می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با اشاره به آمار یک میلیون و ٥٨٣ هزار نفر از تبعه کشور افغانستان در کشور گفت: با گسترش فرهنگ بیمه ای و اطلاع رسانی گسترده در خصوص بیمه نیروهای خارجی برای این رسالت مهم گام برمی داریم.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، برای بیمه کردن این هموطنان و استفاده از مزایای بیمه گام های بزرگی توسط سازمان تامین اجتماعی برداشته شده است.

خزاعی خاطرنشان کرد : از جمله وظایف کارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از کشور، شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه مدت مانند هزینه های کفن و دفن، اروتز و پروتز و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است.

وی عنوان کرد: در همین راستا اداره کل اتباع این سازمان نسبت به راه اندازی ٣٠ کارگزاری در خارج از کشور اقدام کرده است.

 

ارسال نظر