شناسه خبر : 14554

کارگزاری‌های دارای افراد بیمه شده بیشتر تشویق می‌شوند

کارگزاری‌های دارای افراد بیمه شده بیشتر تشویق می‌شوند

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: زمینه اتصال و انتقال بیمه افراد زیرپوشش این صندوق به دیگر صندوق‌های بیمه از جمله سازمان تامین اجتماعی مصوب شده که بزودی اجرایی می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، علی اخوان بهبهانی در نشست با مسوولان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد ، از همسان‌سازی مستمری بگیران این صندوق با سایر صندوق های بیمه خبرداد و  یادآور شد: همسازی این صندوق بدون کمک دولت و بر اساس منابع صندوق و بدون توجه به سطح بیمه مستمری بگیران انجام شده‌است.

وی تعداد بیمه شدگان این صندوق از زمان تاسیس در سال 84 تا کنون را ۲ میلیون نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با پرداخت مستمر حق بیمه، بیمه شده فعال هستند.

اخوان بهبهانی همچنین تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نفر بازنشسته ، بازمانده و مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور وجود دارد که از تعهدات بلند مدت صندوق در ارتباط با بیمه شدگان مانند پیری و از کارافتادگی و فوت برخوردارند.

وی در ارتباط با پرداخت حق بیمه این صندوق اضافه کرد: یک سوم حق بیمه را بیمه شده و ۲ سوم آن توسط دولت پرداخت می‌شود و روستائیان و عشایر و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها، زیرپوشش این صندوق قرار گیرند، زیرا عمده فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را کارگزاری‌ها بیمه بر عهده دارند.

اخوان بهبهانی همچنین از بازبینی حق‌الزحمه کارگزاری‌ها و افزایش ۵۰ درصد حق الزحمه آنها خبرداد و افزود: برای  کارگزاری‌های فعال‌تر و دارای افراد بیمه شده بیشتر و یا واقع درمناطق محروم تشویقی نیز در نظر گرفته می‌شود که تا پایان سال طی ۲ مرحله به حساب آنها واریز می‌شود.

 

ارسال نظر