اختصاصی چابک آنلاین؛

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره صنعت بیمه ۵/۹درصد کاهش یافت/ ۳۴درصد از پرتفوی ۸ماهه امسال صنعت بیمه در رشته ثالث بوده است

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره صنعت بیمه ۵/۹درصد کاهش یافت/ ۳۴درصد از پرتفوی ۸ماهه امسال صنعت بیمه در رشته ثالث بوده است

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره صنعت بیمه کشور در ۸ماهه نخست سالجاری به حدود ۴۲/۶میلیون فقره رسید و با کاهش ۵/۹ درصدی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل روبرو بود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، براساس گزارش‌ها کاهش تعداد بیمه‌نامه‌های صادره صنعت بیمه در ۸ماهه نخست سالجاری بیشتر متاثر از عملکرد شرکت‌های بیمه ایران، معلم و پارسیان در بیمه‌های شخص ثالث -مازاد و حوادث راننده بوده است.

حق بیمه تولیدی صنعت بیمه هم در ۸ماهه نخست سالجاری به رقمی در حدود ۴۸هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی ۲۴درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

ازسوی دیگر خسارت پرداختی صنعت بیمه هم با ۲۶/۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۴/۶هزار میلیارد تومان در ۸ماهه نخست امسال رسیده و به همین روی نسبت خسارت صنعت بیمه در همین مدت ۹دهم واحد افزایش یافته است.

طبق آمارهای خود اظهاری شرکت‌های بیمه‌ای، تعداد موارد خسارت پرداختی صنعت بیمه هم تا پایان آبان ماه سالجاری،۲۵/۷میلیون فقره بوده که ۶۸/۳درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

براین اساس ۶۶/۲ درصداز حق بیمه تولیدی و ۶۸/۶درصد از خسارت پرداختی صنعت بیمه در ۸ماهه اول امسال در اختیار بخش غیر دولتی بوده است.

۳۴/۱ از کل پرتفوی ۸ماهه نخست سالجاری صنعت بیمه در رشته بیمه اجباری شخص ثالث-مازاد، ۱۷/۶درصد هم در رشته بیمه درمان و ۱۵/۱درصد هم در رشته بیمه زندگی بوده است.

photo_2021-01-24_14-32-34

ارسال نظر