شناسه خبر : 1449

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

۸۰ درصد بوشهری زیر پوشش بیمه سلامت رایگان

80 درصد بوشهری زیر پوشش بیمه سلامت رایگان

پرویز رمضانی گفت: در این استان ۴۸۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این شمار ۸۰ درصد مربوط به صندوق روستایی و همگانی و ارائه خدمات به آنان رایگان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز رمضانی گفت: جمعیت زیر پوشش این بیمه به لحاظ اینکه افراد در سایه اشتغال و بیکاری پوششبیمه ای خود را تغییر می دهند سیال است.
وی بیان کرد: اکنون بیمه سلامت برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر رایگان و در شهرهای با جمعیت بالاتر از 20 هزار نفر نیز تنها 50 درصد حق بیمه، به ارزش 2 میلیون و 640 هزار ریال برای مدت یک سال از شهروندان دریافت می شود.
رمضانی ادامه داد: چهار صندوق بیمه ای اصلی بیمه سلامت شامل کارکنان، سایر اقشار، همگانی و روستایی است.
اظهار داشت: برخی از هزینه های حوزه سلامت مربوط به مراجعه یا خدمات غیر ضرور است که در بخش تجویز مصرف دارو، آزمایش و تصویر برداری برای صیانت از منابع حوزه سلامت باید با نظارت آنها را کاهش دهیم.
وی گفت: همکاری و مشارکت بیمه شده ها در کاهش هزینه های غیرضرور حوزه سلامت ضروری است که امیدواریم در این زمینه همکاری موثرتری صورت گیرد.
رمضانی یادآور شد: در بخش های بستری بیمارستان های مجری طرح تحول (بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی) هزینه پرداختیبیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر که از طریق نظام ارجاع مراجعه می نمایند ، 3 درصد و پرداختی سایر بیمه شدگان نیز 6 درصد است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان 70 درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص تا سقف 90 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در استان بوشهر 550 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که همه 18 بیمارستان استان، 66 مرکز بهداشتی درمانی و 96 داروخانه و بیش از 200 پزشک عمومی و متخصص و فوق تخصص از جمله آنها است.
رمضانی افزود: با تدابیر پیش بینی شده اکنون 26 دفتر پیشخوان خدمات دولت کار صدور دفترچه های بیمه سلامت را انجام می دهند که این امر در تسهیل صدور دفترچه و رضایت بیمه شدگان موثر بوده است.
وی اضافه کرد: پیش از این در بوشهر تنها یک مرکز صدور دفترچه وجود داشت که با واگذاری این مهم به دفاتر پیشخوان اکنون به تنهایی چهار مرکز درشهرستان بوشهر در زمینه صدور دفترچه های بیمه سلامت فعالیت می کنند.
رمضانی ادامه داد: تا سال 1392 اداره بیمه سلامت تنها در 2 شهرستان دشتی و کنگان ساختمان ملکی داشت که در این مدت شهرستان های بوشهر، دشتستان و تنگستان ساختمان آنها احداث شده و در شهرستان گناوه نیز خریداری شده است.
وی افزود: ساختمان اداره بیمه سلامت دیلم در دست احداث است و در شهرستان دیر نیز در صورت تامین زمین آماده احداث ساختمان ملکی بیمه سلامت هستیم .
وی گفت: برخی شرکت های بیمه با سوء استفاده از نام بیمه سلامت با ارسال پیامک به شهروندان از آنها درخواست مبالغی برای پوششبیمه ای می کنند که در این زمینه شهروندان باید با هوشیاری فریب آنها را نخورند.
رمضانی بیان کرد: در بیمارستان ها زیرساخت لازم برای انجام سرویس استحقاق تشخیص درمانی فراهم شده و فرد مراجعه کننده با ارائه کد ملی، می تواند همه اطلاعات پوشش بیمه ای و اعتبار دفترچه و استحقاق درمان خود را مشخص کند.
وی بیان کرد: این مهم باعث شده تا هم پوشانی بیمه از طریق پرونده الکترونیک سلامت به حداقل برسد و از سوء استفاده های احتمالی در این بخش جلوگیری شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: یکی از رویکردهای بیمه سلامت خارج کردن داروهای او تی سی (فروش بدون نیاز به ارائه نسخه پزشک) از پوشش بیمه ای است که با تدابیر صورت گرفته اعتبار مربوط به آن هدفمندتر شده و در بخش هایی نظیر بیماران سرطانی و صعب العلاج که هزینه های فراوانی برایآنان دارد هزینه می شود.
وی گفت: در نگاه اول شاید این دیدگاه وجود داشته باشد که پوشش بیمه ای سلامت کاهش پیدا کرده ولی در اصل این اعتبار بصورت هدفمند در بخش های دیگری که بیماران باید هزینه گزافی بپردازند، پرداخت می شود.
رمضانی ادامه داد: داروها او تی سی با وجود قیمت پایین در مجموع به دلیل حجم انبوه آن، بخش قابل توجهی از منابع حوزه سلامت را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: با توجه به اینکه داروهای یاد شده به علت قیمت پایین امکان خرید آن به راحتی برای بیماران وجود دارد شورای عالی بیمهتصمیم گرفته تا این منابع را در جاهایی هزینه کند که بیماران به راحتی امکان خرید داروهای مورد نیاز خود را ندارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآورشد: این بیمه در سال گذشته، بیش از یکهزار و 570 میلیارد ریال برای درمان بوشهری ها هزینه کرد.
وی افزود: هزینه بیمه سلامت از سال نخست اجرای طرح تحول سلامت تاکنون افزایش چهار برابری را تجربه کرده است.

 

ارسال نظر