شناسه خبر : 14473

۳۷۵ میلیارد تومان برای پوشش بیمه هزینه‌های درمان ناباروری اختصاص یافت

۳۷۵ میلیارد تومان برای پوشش بیمه هزینه‌های درمان ناباروری  اختصاص یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از اختصاص مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای هزینه های درمان ناباروری در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، رحیم زارع امروز در نشست خبری که در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا نسبت به استخدام جاماندگان سال ۸۸ که با آموزش و پرورش همکاری دارند، اقدام کند.

وی بیان کرد: همچنین مطابق با یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای و هزینه‌ای درمان ناباروری، دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمانی ناباروری اختصاص دهد.

زارع تاکید کرد: جهت نظم دهی به صدور بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف شدند در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور نسبت به صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند که برای این کار یک رویه واحدی در نظر گرفته شده است؛  در حال حاضر نحوه‌ی صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها خلل ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه به دولت اختیار داده شده طرح‌های جدید، نیمه تمام آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را در قالب مشارکت واگذار کرده و یا به پایان برساند، افزود: این کار با اولویت بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: همچنین دولت مکلف شد در سال آینده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را در مورد کلیه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

زارع با اشاره به اینکه دولت حکمی گرفته بود که به موجب آن در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارمندانی که تمایلی برای جابه‌جایی ندارند را بتواند آنها را بازخرید و بازنشسته کند، اعلام کرد: این حکم حذف شد و این اختیار به کارمندان داده شد که با اختیار خودشان به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند.

وی اظهار داشت: همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد حداقل یک درصد و حداکثر پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را صرف نوسازی و خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی موضوعات مختلف از سوی صداوسیما و اجرایی شدن بند «چ» ماده ۳۷ قانون برنامه ششم، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتبارات منظور شده را مستقیم در اختیار صداوسیما قرار دهد، خاطر نشان کرد: سال‌های قبل صداوسیما مجبور بود از کلیه دستگاه‌ها برای گرفتن بودجه موافقت‌نامه دریافت کنند از این رو ما در این مصوبه مقرر کردیم که سازمان برنامه و بودجه مستقیم اعتبارات را در مورد اجرای این بخش از برنامه ششم توسعه به صداوسیما پرداخت کند.

زارع گفت: کمیسیون تلفیق عصر امروز به موضوع افزایش حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ و مبحث هدفمندی یارانه‌ها ورود می‌کند.

 

ارسال نظر