شناسه خبر : 14471

سهم استان سمنان در بیمه فعالان قرآنی ۲ برابر می‌شود

سهم استان سمنان در بیمه فعالان قرآنی ۲ برابر می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۷۲ فعال قرآنی فاقد بیمه در استان سمنان فعالیت می‌کنند گفت: سهم سمنان از نظر بیمه فعالان قرآنی تا ۲ برابر افزایش می یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالهادی فقهی‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران موسسه‌های قرآنی استان سمنان در سالن حکیم‌الهی فرهنگسرای کومش این شهر ابراز داشت: پالایش بیمه قرآنیان کشور آغاز شده و هدف این است که توزیع بیمه‌شدگان از نظر جمعیت و تعداد موسسات قرآنی عادلانه باشد.

وی افزود: جشنواره شخصیت شناسی حضرت زینب کبری (س) در سطح ملی تا پایان دوره معاونت فعلی قرآن و عترت هر سال در استان سمنان برگزار شود و اتاق فکری برای انتخاب نام و شیوه اجرایی جشنواره تشکیل دهید.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این معاونت به دنبال رویدادهای جدید و مهم ملی در حوزه فرهنگ قرآنی است و آغاز اجرای طرح پایتخت نهج البلاغه ایران از جمله این رویدادها است زیرا نهج البلاغه بزرگترین اثر فکری سیاسی تربیتی اجتماعی مستقل در بین تمام آثار حدیثی جهان اسلام است و هیچ اثری هم نهج البلاغه تاکنون نوشته نشده است.

فقهی‌زاده با بیان اینکه عالمان برجسته و گمنامی در استان سمنان حضور دارند گفت: به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی، توفیق مهم و الهی خود را در گمنامی بدانیم و بخواهیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: راه ها و بیراهه ها بسیار فراوان و پرشمارند اما در این میان فقط صراط مستقیم و راه حقیقت است که انسان را به مقصود می رساند و صراط مستقیم به معنی راه درست است.

وی با بیان اینکه در دنیا هزاران موسسه و هزاران اتاق فکر درکار هستند که ما احساس نیاز به قرآن نکنیم گفت: یکی از مهمترین راه‌های میانبر آنها، هنر آلوده است و تصاویری را در قالب هنر آلوده به جوانان و نوجوانان و حتی خردسالان نشان می‌دهند که آنها را به قرآن بی‌نیاز کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تلاش دشمنان این است که قرآن را هذیان گونه نشان دهند و تعداد ما در مقابله با این افراد کم است ولی اگر توکل در کار باشد و به مقاصد دنیایی بی توجه باشیم موفق می‌شویم.

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه امروز قرآن را در عمل تنها گذاشته‌ایم و فقط در گفتار به قرآن تمسک می جویم گفت: باید در عمل نیز مراقب باشیم که قرآن را کنار نگذاریم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در شورای قرآنی استان سمنان، افتتاح دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات و نشست با روسای مراکز قرآنی به استان سمنان سفر کرد.

۴۸ موسسه قرآنی زیر نظر معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان فعال است.​

ارسال نظر