شناسه خبر : 14333

۱۵ هزار خانه روستایی در استان سمنان بیمه هستند

۱۵ هزار خانه روستایی در استان سمنان بیمه هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۱۵ هزار خانه روستایی در استان سمنان در برابر بلایای طبیعی تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، منوچهر فخری بعد از ظهر امروز در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: 15 هزار خانه روستایی در استان سمنان زیرپوشش بیمه حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله قرارگرفته‌اند.

وی بیمه را برای جبران خسارات احتمالی ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: از اعتبارات فرمانداری‌ها و مساعدت بنیاد برکت در راستای پوشش بیمه‌ای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی استفاده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در مورد اقدامات انجام شده در راستای توسعه و آبادانی روستاها گفت: انجام این اقدامات برکات فراوانی همچون افزایش روحیه امید و نشاط روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری دارد.

فخری از دیگر ثمرات توسعه و آبادانی مناطق روستایی را اشتغال‌زایی و رشد و بهبود معیشت مردم روستا عنوان کرد.

وی بیان کرد: یکی از امتیازات استان سمنان وجود سه روستای بدون بیکار جودانه، دهملا و محمدآباد است که می‌تواند اجرای طرح روستای بدون بیکار به دیگر استان‌های کشور نیز تعمیم داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع محرومیت‌ها و افزایش خدمات و امکانات در مناطق روستایی استان سمنان تأکید کرد و تفویض اختیارات به شهرستان‌ها را در این راستا مثمرثمر دانست.

فخری اظهار داشت: تخصیص و تأمین اعتبارات موردنیاز برای توسعه و عمران و آبادانی روستاهای استان سمنان بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه سمنان ازجمله استان‌هایی است که بیشتر روستاهای آن دارای سند توسعه است گفت: توسعه و تقویت ظرفیت‌های موجود در روستاها در رفع محرومیت‌ها در این مناطق اثرگذار است.

 

ارسال نظر