اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه حوادث تجهیزات فیلمسازی در ایران بسیار محدود است

بیمه حوادث تجهیزات فیلمسازی در ایران بسیار محدود است

دبیرانجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، با بیان اینکه بیمه حوادث تجهیزات در کشور بسیار محدود است، گفت: این بیمه نامه فقط توسط یک شرکت بیمه‌ای و بسیار محدود ارائه می‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"محمد شکیبانیا" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: در همه جای دنیا ، بیمه بخش مهمی از کار فیلمسازی مستند بوده ودربودجه به عنوان بخشی از هزینه کار پیش بینی می شود.

وی، با بیان اینکه بیمه فیلمسازی شامل بیمه مسئولیت و حوادث می شود، افزود: بیمه حوادث دارای دو بخش حوادث انسانی و حوادث تجهیزات است.

دبیرانجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، خاطرنشان کردکه  درایران بیمه تجهیزات فیلمسازی بسیار محدود است و تنها شرکت بیمه ایران این خدمات بیمه ای را آن هم فقط برای دوربین های عکاسی ارائه می دهد.

شکیبانیا، با اشاره به عدم رضایت تهیه کنندگان ازنحوه پرداخت خسارت بیمه حوادث تجهیزات، ادامه داد: پوشش این نوع بیمه نامه ها کامل نبوده و درصدی از ارزش روز تجهیزات  که بسیارکم است را می پردازند.

وی، اظهارکرد: پرداخت خسارت یک روند طولانی دارد که معمولا بیمه گذاران از پیگیری دریافت خسارت  پشیمان می شوند و ترجیح می دهند که اصلا به دنبال بیمه نروند.!

دبیرانجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران با اشاره به اجباری بودن بیمه مسئولیت در بسیاری از پروژه ها، گفت: زمانی که با خانه سینما یا ادارات دولتی کار می کنیم تهیه کننده باید درهنگام دریافت قسط دوم قرارداد بیمه مسئولیت خود را تحویل دهد.

شکیبانیا اذعان داشت که  بیمه مسئولیت بسیار مهم بوده و خوشبختانه تاکنون حوادث بسیار کمی هم رخ داده وبرای عواملی هم که در مسیر کار به پروژه اضافه می شوند از بیمه نامه مسئولیت بی نام استفاده می کنند .

دبیرانجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، گفت: به طورکلی بیمه نامه تجهیزات به معنای رایج آن در کشور وجود ندارد و بیمه مسئولیت هم فقط شامل خسارت جانی تیم فیلمسازی می شود.

شکیبانیا تاکید کرد: بیمه نامه ای که حوادث خارج ازاعضای پروژه را که به دلیل پروژه اتفاق می افتد پوشش دهد وجود ندارد، این نوع بیمه نامه ها در خارج از کشور رایج است و حق بیمه بسیار بالایی دارد.

وی توضیح داد: درخارج ازکشور و برای فیلمسازی در مرکز اسناد، حتما باید بیمه نامه ای که خسارت احتمالی به آنجا را پوشش دهد خریداری کرد که حق بیمه این بیمه نامه 6 هزار یورواست و خسارت پرداختی تا 500 هزار یورو را جبران می کند.

دبیرانجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران، تعداد اعضای انجمن را 200 نفر برشمرد و گفت: اعضای انجمن از طریق صندوق بیمه هنر تحت پوشش بیمه تکمیل درمان هستند.

 

ارسال نظر