شناسه خبر : 14230

۲۳ درصد کارمندان دور کار در وظایف محوله موفق نبوده اند

۲۳ درصد کارمندان دور کار در وظایف محوله موفق نبوده اند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: طبق یک گزارش از عملکرد دورکاری در دستگاه‌های اجرایی کشور، حدود ۷۷ درصد کارمندان دورکار توانسته‌اند در انجام امور محوله موفق عمل کنند و باید بتوانیم این درصد را افزایش دهیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید انصاری روز پنجشنبه در بازدید از یک مرکز برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور به خبرنگاران، گفت: دورکاری به این معنی است که دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌هایی را فراهم کنند تا کارکنان بتوانند از خارج از محیط اداره وظایف خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که تعطیلی به معنای دورکاری نیست و ما در مقاطعی به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت سبک کردن حضور کارکنان دولت در محیط اداری بخش‌هایی از کارکنان دولت را تعطیل کردیم که این به معنی دورکاری نبود.

انصاری افزود: ما تصمیم گرفتیم در شرایطی که وضعیت شهرستانی از نظر کرونا قرمز است تا دوسوم کارکنان ادارات را کاهش بدهیم و از حضور و تراکم در اداره بکاهیم.

وی اضافه کرد: دورکاری به این معنی است که دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌هایی را فراهم کنند که کارکنان خارج از اداره بتوانند ترجیحاً از منزل کارهای اداری را انجام دهند که هنوز تا رسیدن به این مرحله فاصله داریم.

امسال ۷۰ هزار نفر از بدنه نیروی انسانی دولت خارج می شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سالانه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: معمولاً نظام اداری کشور به گونه‌ای است که کارکنان می‌توانند برخی با دلایل قانونی زودتر از ۳۰ سال بازنشسته شوند ولی ما متوسط دوره خدمت را ۳۰ سال فرض می‌کنیم و به همان نسبت یعنی سه درصد کارکنان را هرساله در خروجی قرار می‌دهیم ولی این رقم در عمل ممکن است کمی بالا و پایین شود.

این مسوول گفت: با توجه به تعداد نیروی انسانی دولت که حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است عملاً امسال حدود ۷۰ هزار خروجی خواهیم داشت که نیروی جایگزین آنها متناسب با خروجی‌ها و برنامه‌های دولت برای کوچک سازی، استخدام می‌شوند.  

انصاری با اشاره به ضرورت برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: با توجه به خروجی سالانه نیروی انسانی از بدنه دولت و همچنین تعریف برخی از خدمات دولت در پهنه جغرافیای کشور مانند بهره برداری از یک بیمارستان، ساخت مدرسه یا احداث شهرستان‌ها و بخش‌های جدید در تقسیمات کشوری باید برای جذب نیروی انسانی جدید به عنوان فعالیت‌های جدید دولت و هم به عنوان جایگزین نیروهایی که خارج می‌شوند اقدام کنیم.

وی گفت: البته هیچ وقت ورودی و جایگزینی ما به اندازه خروجی نیست چون در طول برنامه‌های توسعه کشور طی ۲۰ سال گذشته همیشه دولت یک هدفگذاری برای کوچک سازی خود داشته است که از طریق کنترل و کم کردن ورودی نسبت به خروجی دنبال شده است.

در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین، ۹ هزار و ۷۵۹ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۱ درصد برابر با پنج هزار و ۹۴۹ نفر زن و ۳۹ درصد برابر با سه هزار و ۸۱۰ نفر مرد هستند.

در کل کشور هم ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ نفر در این آزمون با هم رقابت می‌کنند که سهم استان قزوین از این تعداد شرکت کننده ۱.۵۸ صدم درصد است.

در این آزمون که نیروهای لازم برای جذب در ۱۵ دستگاه اجرایی استان مشخص و معرفی می‌شوند طی ۲ روز در سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت غیر متمرکز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

ارسال نظر