شناسه خبر : 14176

اقبال روستاییان خراسان شمالی به بیمه ۱۵۰ درصد بیشتر شد

اقبال روستاییان خراسان شمالی به بیمه ۱۵۰ درصد بیشتر شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: عضویت در صندوق بیمه اجتماعی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۰ درصد رشد یافته است و پنج هزار و ۸۵۰ نفر خود را بیمه کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا غلامزاده اظهار داشت: پارسال در همین مدت ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی شده بودند.

وی افزود: از مجموع بیمه شدگان استان در سال جاری، هزار و ۴۷۰ نفر، معادل ۲۵ درصد، زن هستند که این نشان از فرهنگ سازی صورت گرفته در بین بانوان استان و توجه آنان به بیمه های اجتماعی دارد.

وی گفت: در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و راز و جرگلان استقبال بانوان از بیمه اجتماعی بالاتر از میانگین استانی بوده است و در شرایطی که میانگین کشوری بیمه اجتماعی زنان ۱۸ درصد است، این شاخص در خراسان شمالی به ۲۵ درصد رسیده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: با حمایت استاندار و تمامی فرمانداران استان در یکسال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تعداد بیمه شدگان صندوق بوده ایم و از دیماه سال گذشته همواره در ردیف استان های برتر کشور در این شاخص قرار داشته ایم.

وی افزود: هم اینک ۵۹ هزار نفر از هم استانی ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان عضو هستند و دو هزار و ۴۵۰ خانوار نیز از مزایای مستمری صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شده و به صورت ماهانه مبلغی بیش از ۱۵ میلیارد ریال به عنوان حقوق به مستمری بگیران استان پرداخت می شود.

غلامزاده از تمامی افراد واجد شرایط خواست با مراجعه به دفاتر کارگزاران رسمی صندوق در استان عضو آن شده و از مزایا و خدمات دولتی در خصوص بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت بهره مند شوند.

وی گفت: همچنین از تمامی بیمه شدگان صندوق که به دلایلی ارتباط بیمه ای آنان قطع شده درخواست می شود برای استفاده از مزایای صندوق هرچه سریع تر با پرداخت حق بیمه سالیانه، ارتباط بیمه ای خود را برقرار کنند چرا که پرداخت به موقع حق بیمه، شرط اصلی برخورداری از مزایای این صندوق است.

غلام زاده افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور برقرار شده که تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.

وی هدف از این طرح را افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر به‌ منظور قرار گرفتن زیر پوشش بیمه‌ای، ایجاد مهاجرت معکوس و نوعی تأمین آتیه برای روستاییان عنوان کرد.

۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که تاکنون حدود ۵۹ هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده اند.

استان خراسان شمالی رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر دارد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

ارسال نظر