شناسه خبر : 14152

پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال غرامت برای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال غرامت برای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری نیز تاکنون بیش از ۹۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و۷ هزار هکتار اراضی باغی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند.‌

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی مرادی با بیان اینکه عملیات بیمه گری محصولات زراعی پاییزه در استان آغاز شده و بیمه دام و طیور نیز همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به روند بیمه گری محصولات که امسال در حال اجراست ، پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش بیمه محصولات کشاورزی در استان باشیم.

مرادی با اشاره به وقوع سالانه حوادث و بلایای طبیعی و حادثه خیز بودن استان، اضافه کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۹ ، بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال غرامت به محصولات باغی استان پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن ۳.۵ تن آبزیان و ۱۵ هزار و ۷۶۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی تحت پوشش بیمه در سال زراعی۹۸_۹۹ خبر داد.

مرادی در ادامه از پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور و دام خبر داد و عنوان کرد: از این میزان نزدیک ۲۶ میلیارد ریال در بخش دام و مابقی در بخش طیور پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، این میزان سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

ارسال نظر