شناسه خبر : 1408

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

۷۰۰ خانوار روستایی خراسان شمالی بیمه تامین اجتماعی شدند

700 خانوار روستایی خراسان شمالی بیمه تامین اجتماعی شدند

محمدرضا غلام زاده گفت: در سه ماه نخست امسال ۷۰۰ خانوار روستایی و عشایری این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا غلام زاده گفت: تاکنون 43 هزار و 500 نفر در این استان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری شده اند که این تعداد 35 درصد جمعیت مشمول استان را شامل می شود.
122 هزار خانوار از جمعیت روستایی و عشایری این استان مشمول بیمه هستند.
وی همچنین از صدور کارت عضویت صندوق روستایی و عشایری در سال جاری در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون این کارت ها در حال توزیع است و در صورتی که مدارک آنان مشکلی نداشته باشد تحویل داده می شود.
غلام زاده با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین صندوق و اتحادیه ها افزود: طبق این تفاهم نامه تمامی قالیبافان با ارائه معرفی نامه اتحادیه مربوطه زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار می گیرند که استقبال آنان برای عضویت این صندوق خوب بوده است.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی شرط سنی عضویت قالیبافان در این صندوق را زیر 50 سال عنوان کرد و گفت: بیشتر قالیبافان در این استان را بانوان تشکیل می دهند.
غلام زاده افزود: همچنین تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که هنرمندانی که مشمول کارهای صنایع دستی هستند به عضویت صندوق درآیند و از خدمات بیمه برخوردار شوند.
بیشتر ساکنان روستاهای این استان به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

 

ارسال نظر