شناسه خبر : 14029

چراغ سبز دولت برای استخدام ۵۳ هزار نفر کادر درمان در کشور

چراغ سبز دولت برای استخدام ۵۳ هزار نفر کادر درمان در کشور

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: علاوه بر ترمیم حقوق و مزایای کادر بهداشت و درمان، برای امسال و سال آینده ۵۳ هزار نفر کارکنان غیر هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور استخدام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، براساس برنامه حمایت از کادر درمان و پزشکی در قالب لایحه بودجه سال آینده نیز اقدام های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به کادر بهداشتی و درمانی، مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی مندرج در آئین‌نامه اداری و استخدامی کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به ترمیم حقوق و مزایا و جبران تلاش‌ها و خدمات کادر بهداشت و درمان در چارچوب قوانین و مقررات موجود اقدام شود.

بنابراین طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق و مزایای کارکنان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین فوق‌العاده ویژه کارکنان غیرهیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز ۵۰ درصد بیشتر می‌شود.

براساس این گزارش سال آینده حق سنوات کادر بهداشت درمان ۲۵ درصد و حق جذب اعضای هیأت علمی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

علاوه براین با توجه به برنامه استخدام ۵۳ هزار نفر کارکنان غیر هیأت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بخش دیگری از افزایش اعتبارات دانشگاه‌ها به این موضوع ارتباط دارد.

مقایسه برنامه مالی یک‌ساله بخش سلامت در سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال، نشان می‌دهد دولت در بخش اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رشد ۱۳۸ درصدی را در بودجه سال آینده نسبت به امسال پیشنهاد کرده و بر این اساس اعتبار این وزارتخانه از ۳۲ به ۷۷ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

 

ارسال نظر