شناسه خبر : 13988

اختصاصی چابک آنلاین؛

برخی رشته‌های بیمه در مقایسه با آمار جهانی آنچنان که باید رشد نکرد

برخی رشته‌های بیمه در مقایسه با آمار جهانی آنچنان که باید رشد نکرد

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه نوین، اظهار داشت که باوجود شیوع ویروس کرونا، آمار و عملکرد صنعت بیمه نشان ازرشد قابل توجه این صنعت دارد هرچند که بخش زیادی از این رشد ناشی از تورم و افزایش قیمت‌ها در یک سال اخیر است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"نصرالله طهماسبی آشتیانی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: شرکت‌های بیمه ای  از نظر میزان حق بیمه تولید شده در شرایط خوبی قراردارند، ضمن اینکه در یک سال اخیر از نظر نسبت خسارت پرداختی وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای مناسب‌تر شده چراکه به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا رشد میزان خسارت‌ها کمتر شده است.

وی، به فعالیت شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: از حدود آذر ماه سال گذشته تا مرداد ماه سالجاری وضعیت بازار سرمایه بسیار خوب بود و شرکت‌های بیمه‌ای که آگاهانه در این بازار حضوریافتند موفق شدند که سرمایه گذاری های خوبی در بورس انجام داده و سود قابل توجهی را شناسایی کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه نوین، معتقداست که در یک سال اخیر شرکت‌های بیمه همانند گذشته به فعالیت خود ادامه داده‌اند وبه جز ارائه یک نوع پوشش بیمه درمانی برای بیماری کرونا توسط برخی از شرکت های بیمه ای، اتفاق به خصوصی درصنعت بیمه رخ نداده و دربرخی رشته‌های بیمه ای مانند بیمه‌های زندگی در مقایسه با آمار جهانی آنچنان که باید رشد نکرده است.

طهماسبی آشتیانی،توضیح داد: اگرچه در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های بیمه در رشته بیمه‌های عمرو سرمایه گذاری رشد خوبی داشتند اما هنوزسهم بیمه‌های عمر در کل پرتفوی صنعت بیمه به درصد قابل توجهی نرسیده است.

وی، تصریح کرد که دلایل مختلفی سبب شده تا رشته بیمه عمر درکشور به رشد مطلوب نرسد اما همه علت‌ها به صنعت بیمه ویا ضعف فرهنگ بیمه  مربوط نمی‌شود، مردم ما در مقایسه با بسیاری از کشورها ریسک پذیرترند و شرایط اقتصادی مردم  نیزاز جمله عواملی است که می‌تواند موجب استقبال یا عدم استقبال مردم در رابطه با خرید بیمه‌های زندگی شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه نوین، گفت: در یکسال گذشته بسیاری از شرکت‌های بیمه سعی کردند تا در شرایط شیوع ویروس کرونا در بخش‌هایی که امکان ارائه خدمات آنلاین وجود داشت معاملات و خدمات خود را از این طریق ارائه دهند.

طهماسبی آشتیانی، معتقد است که شیوع ویروس کرونا همه شرکت‌های بیمه را به فکر انداخته و چاره‌ای جز این ندارند که بخشی از معاملات خود را که می‌شود به صورت آنلاین انجام داد به همان سمت و سو برده و مردم را هم به این مساله تشویق کنند.

به گفته وی، استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در شرایط حاضر می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند و شاید کمی جلوتر از شرکت‌های بیمه به سمت معاملات آنلاین رفتند اما باید در نظر گرفت که نمی‌شود تمام عملیات‌های بیمه‌گری مانند بخش خسارت و یا صدور بیمه‌های مهندسی را آنلاین انجام داد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه نوین، به نقش شورای‌عالی بیمه اشاره کرد و گفت: در چندماه اخیر شورای‌عالی بیمه تلاش کرد که شرایط اخذپروانه تاسیس و فعالیت را برای شرکت‌های بیمه جدید راحت تر کند و به همین منظور آیین نامه‌ای را تصویب کردو تسهیلاتی برای سرمایه گذاران این بخش در نظر گرفت.

طهماسبی آشتیانی، افزود: تسهیلات در نظرگرفته شده برای سرمایه‌گذاران شرکت های تازه تاسیس باعث شد که تعداد قابل توجهی تقاضای جدید برای تاسیس شرکت بیمه، به بیمه مرکزی داده شود.

 

ارسال نظر