شناسه خبر : 13984

دفتر شرکت بیمه‌ای غیرمجاز پلمب و مدیر عامل هم دستگیر شد!

دفتر شرکت بیمه‌ای غیرمجاز پلمب و مدیر عامل هم دستگیر شد!

مدیرکل دفتر حقوقی بیمه مرکزی گفت:امکان دسترسی به شماره افراد به استثنای شرکت‌های بیمه‌ای مجاز، صفر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میرقاسمی مدیرکل دفتر حقوقی بیمه مرکزی، اظهار کرد: هر نوع تماس توسط اشخاص یا شرکت‌های بیمه‌ای ساختگی با افراد مختلف امری غیر قانونی است.اگر نماینده بیمه‌ای، شماره مشتری خود را داشته باشد و با آن فرد تماس بگیرد، تخلفی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد:طبق ماده ۱۶۶ قانون تأسیس شرکت های بیمه ای، عرضه بیمه توسط شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزار امکان پذیر است. اگر فردی بدون داشتن مجوز از بیمه مرکزی اقدام به باز کردن دفتر کند، رصد و پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۱ قانون بیمه شخص ثالث، فروش بیمه نامه بدون مجوز ممنوع است.شرکت‌های بیمه‌ای غیرمجاز شماره‌های افراد را به طور رندوم و اتفاقی پیدا می‌کنند و با آن‌ها تماس می گیرند.

میر قاسمی در پاسخ به این سوال که چگونه بعضی از این کلاهبرداران با مردم تماس می‌گیرد و از نام خانوادگی آن‌ها اطلاع دارند؟ پاسخ داد: مصادیق این مسئله متعدد و نیازمند بررسی است. احتمال دارد فرد کلاهبردار در گذشته کارمند یک شرکتی بیمه‌ای بوده. از نظر ما دسترسی به شماره افراد به استثنای شرکت‌های بیمه‌ای مجاز، صفر است.

مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌ای از تخلفات در همین رابطه در دست بررسی است. گروهی به نام بیمه مرکزی اقدام به خرید و فروش بیمه نامه و و فرم‌های استخدام کرده بوده اند. ما به عنوان ارباب رجوع به این شرکت‌های بیمه‌ای غیرمجاز مراجعه کردیم. این شکایت در حال پیگیری و بررسی توسط پلیس فتا است. همچنین مدیرعامل این شرکت دستگیر شده و این دفتر پلمب شده است.

وی در پاسخ به این سوال که افرادی که تاکنون سرشان کلاه رفته و پول خود را از دست داده اند چگونه می‌توانند پول خود را پس بگیرند؟ اظهار کرد: در صورت نهایی شدن پرونده نظر مورد، این پرونده با اجازه قاضی آگهی شده و افراد می‌توانند به شعبه مربوطه مراجعه کنند البته این پرونده هنوز نهایی نشده و در صورت تایید نهایی افراد می‌توانند با شکایت خود درخواست مجازات کلاهبرداران را داشته باشند. در نهایت به راحتی می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

 

ارسال نظر