شناسه خبر : 13974

اختصاصی چابک آنلاین؛

بسیاری از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای قابل برون‌سپاری است

بسیاری از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای قابل برون‌سپاری است

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، معتقد است که اگر یک سازمان براساس برنامه و به‌درستی برون‌سپاری را انجام دهد، منجر به چابکی و چالاکی و در نهایت بالا رفتن سوددهی آن سازمان می‌شود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "بهروز اسدنژاد" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین،عملیات شرکت‌های بیمه را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یک بخش عملیات بیمه‌گری است که شامل صدور وپرداخت خسارت وبخش دیگر فعالیت شرکت‌های بیمه درزمینه سرمایه‌گذاری است.

وی،افزود:دربخش بیمه‌گری، شرکت‌های بیمه‌ای فروش را برون سپاری کرده‌اند به‌طوریکه 85 درصد فروش توسط شبکه ‌فروش انجام شده و یک مقدارکمی از فروش توسط خود شرکت های بیمه ای انجام می‌شود آن هم بنابر دلایلی مانند تمایل بیمه‌گذار به نبودن واسطه.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت ادامه داد:از سوی دیگر در بخش خسارت هم در گذشته که ارزیابان خسارت نبودند، شرکت‌های بیمه‌ای بخش زیادی از خسارت‌ها را به کارشناسان رسمی دادگستری می سپردند و یا از متخصصان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کردند.

اسدنژاد، عنوان کرد:درحال حاضر بیمه مرکزی با آیین نامه ارزیابان خسارت ، الزام کرده که در فرایند پرداخت خسارت باید یک فرد حقیقی یا شرکت حقوقی مورد تایید بیمه مرکزی که استقلال رای داشته و تعارض منافع ندارد ارزیابی خسارت‌ها را انجام دهد.

به گفته وی،دربخش عملیات بیمه‌گری ،چه صدور و چه پرداخت خسارت ، قابل برون سپاری است واین عملیات را بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت اظهارداشت: بخشی از عملیات پشتیبانی درشرکت‌های بیمه مانند فناوری اطلاعات و یا اداره حمل و نقل هم برون سپاری شده و شرکت‌های بیمه ای  قسمت فناوری اطلاعات را چه از نظر نرم‌افزاری، تولید و یا نصب به شرکت‌های مربوطه داده اند.

اسدنژاد، بابیان اینکه "بسیاری از بخش‌های عملیاتی شرکت‌های بیمه ای قابل برون سپاری است،" افزود: البته با خدمات دیجیتالی در صنعت بیمه، فروش بدون واسطه، عملیات غیر مستقیمی که از طریق شبکه فروش انجام و برون سپاری محسوب می شد منتفی می‌شود و مواجهه مستقیم مشتریان و خریداران با شرکت بیمه انجام می‌شود.

به اعتقاد وی، آنچه برای شرکت‌های بیمه‌ای باقی می‌ماند بخش حاکمیتی شامل سیاستگذاری‌‌‌‌‌ها، خلق محصول، مدیریت ریسک و حسابرسی است ،هرچند که شرکت‌های بیمه‌ای حسابرسی داخلی دارند اما عملیات حسابرسی را هم باید به مراجع بالادستی بدهند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، بیان کرد: اگر یک بنگاه اقتصادی براساس استراتژی که دارد بخواهد هزینه‌های خود را کاهش داده و راندمان کاری را بالا ببرد و در نهایت به یک بنگاه سودآورو چابک تبدیل شود، به زنجیره ارزش خود فکر می کند.

اسدنژاد، گفت: یک بنگاه اقتصادی در برون سپاری می‌تواند یک مکانیزم رقابتی بگذارد که با کیفیت بالا و قیمت پایین استفاده کند و اگر چنین کاری را انجام داد، بی‌شک منجر به چابکی،کوچک شدن سازمان، کم شدن هزینه‌ها و در نهایت بالا رفتن سود آن سازمان می‌شود.

وی، تصریح کرد: اما اگر یک بنگاه اقتصادی بدون هیچ برنامه، منطق و استراژی برون سپاری را انجام دهد نه تنها به چالاکی آن سازمان کمک نمی کند بلکه یک مجموعه‌ای درست می‌شود که اگر برون سپاری نمی‌کرد بهترهم بود.

 

ارسال نظر