شناسه خبر : 13923

حوادث مختلف طبیعی ۱۵ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی خسارت زد

حوادث مختلف طبیعی ۱۵ هزار میلیارد ریال به خراسان شمالی  خسارت زد

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: براساس آمارهای موجود، پرداخت خسارت بیمه‌ها در استان به علل مختلف از جمله حادثه خیز بودن جاده‌های این خطه، ۱۰ درصد بیش از میانگین کشور است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهران ساری اظهار داشت: میانگین ضریب خسارت  در کشور ۶۰ درصد است که این آمار در استان ۷۰ درصد است.

وی افزود: بیشتر جاده های این استان حادثه خیز هستند که این امر باعث می شود پرداخت خسارت بیمه ها نسبت به میانگین کشور بیشتر شود، بخش زیادی نیز از تصادفات منجر به پرداخت خسارت ها مربوط به جاده بجنورد - گلستان است.

وی اظهار داشت: همچنین در این استان سالانه حوادث زیادی از جمله سیل، زلزله، توفان، تگرگ رخ می دهد که این عوامل باعث بالارفتن میزان پرداخت خسارت ها شده اند.

رییس شورای همانگی بیمه های خراسان شمالی میزان حق بیمه تولیدی در استان در سال ۹۸ را سه هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع این درآمد ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز خسارت پرداخت شده است.

وقوع حوادث مختلف طبیعی در نیمه نخست امسال، ۱۵ هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارد کرده است.

بر اساس بررسی‌ها خراسان شمالی در زمره ۱۰ استان نخست حادثه خیز کشور قرار دارد.

در ۶ ماه امسال ۱۰۸ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند، همچنین هزار و ۳۳۲ فقره تصادف در محورهای استان گزارش شده است.

رییس شورای همانگی بیمه های خراسان شمالی گفت: این استان در ضریب نفوذ بیمه‌ای رتبه سوم کشوری را دارد، این شاخص در استان ۲.۹ درصد و میانگین کشوری ۲.۵۲ درصد است.

ساری اظهار داشت: این استان پس از استان های تهران و قم به همراه استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در ردیف سوم قرار دارد.

وی از جمله دلایل بالا بودن ضریب نفوذ بیمه‌ای را  فعالیت مناسب بیمه ها،  گسترش فرهنگ بیمه ای در جامعه و افزایش نیازهای بیمه ای مردم و صاحبان مشاغل، صنایع و کسب و کارها و همچنین فعالیت خوب  شبکه فروش بیمه ها در استان دانست.

ساری با بیان اینکه در مجموع ۲۰ شرکت بیمه ای در استان فعالیت دارد اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از هم استانی ها بیمه درمان تکمیلی دارند که شامل کارمندان و کارکنان اداره ها، سازمان ها، ارگان ها و شرکت ها می شوند و علاوه بر این حدود  ۱۰۰ هزار بیمه شده انواع بیمه های عمر در استان هستند.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

 

ارسال نظر