شناسه خبر : 13918

اختصاصی چابک آنلاین؛

کتاب "پایان بیمه؛ فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم " روانه بازار شد

کتاب "پایان بیمه؛ فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم " روانه بازار شد

کتاب "پایان بیمه؛ فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم " را"راب گالبریت"، چارتر خبره بیمه‌گری اموال و مسئولیت، مشاوره مالی و پذیرش بیمه‌های زندگی نوشته و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های عرضه شده حوزه بیمه در فروشگاه اینترنتی آمازون بوده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، کتاب "پایان بیمه؛ فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم " توسط ایمان ارسطو، مدیر توسعه کانال‌های فروش شرکت بیمه سامان و علیرضا جاهدی، تحلیلگر شرکت بیمه سامان ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در پیشگفتار این کتاب هم "احمدرضا ضرابیه"، مدیرعامل شرکت بیمه سامان نوشته است: 

نتایج جستجوهای گوگل نشان می‌دهد، از سال 1395 شمسی (2016 میلادی) روند افزایشی علاقه‌مندی به عبارت انگلیسی اینشورتک، در دنیا آغاز شده است.

فعالان اینشورتک، اکنون بخشی تازه از اکوسیستم صنعت بیمه به شمار می‌روند.

آنها حتی قواعد مختلف بیمه‌ای را که سال‌ها در صنعت بیمه حاکم بوده را به چالش می‌کشند.

برهم زنندگی حاصل از استارتاپ‌ها، سرمایه‌های خطر پذیر، تکنولوژی جدید و تغییر رفتار خرید در نسل هزاره، هم نوید بخش و هم نگران کننده است.

 نوید خبرهایی مانند ساده کردن کارها، صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، نوآوری در خدمات و محصولات و نگرانی از رویدادهایی همچون از بین رفتن برخی محصولات رایج بیمه‌ای، حذف عوامل فروش، حذف مشاغل متخصصان بیمه‌ای یا حتی از بین رفتن شرکت های بیمه.

اینشورتک در صنعت بیمه ایران پدیده ای نوظهور است. 

سامانه‌های اینترنتی مقایسه قیمت، اولین مصداق‌های اینشورتک بوده‌اند. 

فروش دیجیتال محصولات بیمه از طریق سامانه‌های پرداخت موبایلی، وب سایت شرکت‌های بیمه، آژانس‌های مسافرتی، بانک‌ها، طراحی محصولات جدید و توسعه محصولات فعلی با فرایند دیجیتال، تحول دیجیتال در فرایندهای مختلف صدور و خسارت در شرکت‌های بیمه ایرانی در حال برنامه ریزی یا اجرا است.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید از قبیل اینترنت اشیا، کلان داده ها، بلاکچین، تله متیکس، هوش مصنوعی، پهبادها، شبکه‌های اجتماعی و فرآیندهای رباتیک از حالت بحث‌های کلامی خارج شده و در برخی از شرکت‌ها از جمله بیمه سامان، بررسی‌های جدی و برنامه‌ریزی برای پیاده سازی آن‌ها در حال انجام است.

در این شرایط به نظر می‌رسد وجود مطالب بیشتر به زبان فارسی در زمینه اینشورتک، کمک شایانی به آشنایی کارکنان، دانشجویان و پژوهشگران صنعت بیمه در ایران می‌کند. 

درهمین راستا در سال 1398، با حمایت شرکت بیمه سامان، ترجمه کتابی با عنوان "کتاب اینشورتک" منتشر شد. کتاب حاضر با عنوان "پایان بیمه؛ فرجام بیمه‌ای که می‌شناختیم "جزو پرفروش‌ترین  کتاب‌های عرضه شده حوزه بیمه در فروشگاه اینترنتی آمازون بوده که درکشورهای متعدد به فروش رسیده است.

 ترجمه این کتاب توسط دو همکارفعال درخانواده بیمه سامان بوده و با کسب اجازه از نویسنده و ناشرآن در ایران منتشر می‌شود.

این کتاب، برهم زنندگی و تغییرات اکو سیستم بیمه را به خوبی تبیین می‌کند و نویدها و چالش‌های پیش روی آن را بر می‌شمرد. 

عنوان کتاب، شاید برای جذابیت بیشتر به " پایان بیمه " اشاره داشته، اما درواقع این صنعت بیمه نیست که پایان می‌یابد، بلکه شناخت سنتی که از بیمه داشتیم، روبه پایان است.

امید است انتشار این کتاب بتواند به شرکت‌های بیمه، استارتاپ‌ها و سایرذینفعان صنعت بیمه کمک کند تا تحولات جدید صنعت را بشناسند و با خلق راه حل‌های تازه برای مسائل و چالش‌های ناشی از تغییرات پیش رو، آینده ساز صنعت بیمه باشند.

ما درشرکت بیمه سامان، تمرکز بر تحول دیجیتال را ماموریت اصلی در برنامه استراتژیک شرکت می دانیم.

 بیمه سامان تاکنون در زمینه هایی چون توسعه بانک بیمه، فروش دیجیتال بیمه مسافرتی، فروش دیجیتال محصولات بیمه‌ای رایج روی سامانه‌های پرداخت موبایلی و حمایت از اولین شبکه نوآفرینی اینشورتک (پلنت) درایران پیشتاز بوده است. 

طراحی و ارائه محصول بیمه پیمایشی خودرو با استفاده ازاینترنت اشیاء، بیمه موبایل و تبلت با استفاده از هوش مصنوعی، بیمه هوشمند خانه بااستفاده از اینترنت اشیا و همچنین دیجیتالی کردن فرایندهای صدور و خسارت از جمله پروژه‌های در حال انجام در بیمه سامان است.

بیمه سامان آماده همکاری با استارتاپ‌ها، متخصصان بیمه و فناوری‌های اطلاعات پیرامون موضوعات مطرح شده در این کتاب و حمایت از طرح‌های اینشورتکی و راه حل‌های نوآرونانه آنان است. 

نوآوری را با سامانیان تجربه کنید.

 

ارسال نظر