شناسه خبر : 13909

به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آذر؛ روز بیمه

صنعت بیمه؛ سربلند

صنعت بیمه؛ سربلند

۳۲ سال از زمان نامگذاری روز ۱۳ آذرماه به عنوان روزصنعت بیمه می‌گذرد،این تاریخ نمادین، هرساله فرصتی را در اختیارخانواده بزرگ و زحمتکش صنعت بیمه قرار می‌دهد تا در بازنگری اقدامات انجام گرفته، به بحث و گفت‌وگو پیرامون اقدامات یکسال گذشته و برنامه‌های آینده این صنعت بپردازند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صنعت بیمه در ایران درعمر 85 ساله خود همواره با چالش‌ها و فراز و فرودهای بسیار دست به گریبان بوده  اما از سال 99 و سی‌ودومین سالروز صنعت بیمه می‌توان به عنوان سالی متفاوت برای این صنعت یاد کرد.

اواخر سال 98 بودکه شیوع ویروس کرونا دنیا را بهت زده کرد و اثرات منفی خود را براقتصاد تمام دنیا گذاشت و دراین بین صنعت بیمه هم از اثرات آن ، بی نصیب نماند.

اثرات معنادارشیوع ویروس کرونا دربرخی از رشته‌های بیمه‌ای به خوبی خود را نشان داد چراکه باعث ایجاد وقفه در بسیاری از کسب و کارها شد.

در این بین اما،فعالان صنعت بیمه با وجود محدودیت‌های ایجاد شده،نگاه جدی‌تری را به بسترهای فناوری اطلاعات  و فروش آنلاین داشتند و  شرکت‌های بیمه‌ای به سمت فروش آنلاین رفتند.

بی تردید، هرتغییری در ابتدا مشکلات خاص خود را دارد اما به جرات می توان ازحذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به عنوان یکی از دستاوردهای مهم صنعت بیمه نام برد.

هرچندکه ناملایمات اقتصادی در یکسال اخیر آسیب هایی بر پیکره صنعت بیمه وارد کرد اما بازار سرمایه به نوعی در نقش ناجی برای بخش سرمایه‌گذاری صنعت بیمه عمل کرد وشرکت های بیمه موفق به کسب سود قابل توجهی از این بازار شدند.

سالی که برصنعت بیمه گذشت نشان داد که آینده هنوزهم قابل پیش بینی نیست اما صنعت بیمه به عنوان صنعتی ریسک‌پذیر، نگاهی جدی  تررا به  "ریسک های نوظهور خواهد داشت.                                                                                                     

 با توجه به فرارسیدن روز 13 آذر، روز بیمه،چابک آنلاین به سراغ مدیران ارشد صنعت بیمه رفت تا دیدگاه آنها را پیرامون کارنامه یکسال گذشته صنعت بیمه جویا شود:

1 (3)

 

ارسال نظر