شناسه خبر : 13852

اختصاصی چابک آنلاین؛

انتشار سالنامه آماری نشان از شفافیت صنعت بیمه دارد

انتشار سالنامه آماری نشان از شفافیت صنعت بیمه دارد

یک کارشناس صنعت بیمه، انتشار سالنامه آماری صنعت بیمه را نشان از شفافیت این صنعت دانست و اظهارداشت: سالنامه آماری صنعت بیمه یکی از گزارشات آماری متناسب است که مشابه آن توسط هیچ صنعت دیگری تهیه و منتشر نمی‌شود و این مساله حاکی از شفافیت صنعت بیمه داردکه هر سال توسط ناظر تهیه و ارائه می‌شود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بیمه مرکزی برای پنجمین سال متوالی گزارش عملکرد صنعت بیمه در سال گذشته را، در نهمین ماه سال 99با عنوان سالنامه آماری 1398صنعت بیمه، به صورت الکترونیکی در قالب سامانه سنهاب بارگذاری کرد.

بنابراعلام بیمه مرکزی سالنامه آماری 1398صنعت بیمه پس از جمع آوری اطلاعات لازم از فعالیت تمام مؤسسات و فعالین صنعت بیمه به دست آمده و به عنوان مرجع رسمی اطلاعات بازار بیمه که حاوی اطلاعات کاملی از صنعت بیمه و فعالیت های مرتبط با آن است ،محسوب می شود.

"مجید بنویدی" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت که سالنامه آماری سال‌هاست توسط بیمه مرکزی منتشر می‌شود که چکیده آمار صنعت بیمه را در بر دارد و به صورت احتمالی در مورد بازار بیمه در شرکت‌های بیمه، رشته های بیمه ای و نیز استان های کشور مطالب مفیدی را ارائه می کند.

به اعتقاد وی، آمار منتشر شده در سالنامه آماری صنعت بیمه، به شرکت های بیمه ای کمک کرده و یکی از اساسی ترین ابزارهای این شرکت‌ها برای محاسبات بیمه ای، رجوع به آمار گذشته صدور و خسارت براساس رشته بیمه ای و منطقه است که این گزارش مبنای مناسبی برای این کار است.

این کارشناس صنعت بیمه اذعان داشت که مطالب منتشر شده در سالنامه آماری با گزارشات معمول شرکت‌های بیمه که در سایت کدال بورس منتشر می‌کنند متفاوت است.

بنویدی، توضیح داد: آمار موجود در سالنامه آماری صنعت بیمه، در رابطه با تمام صنعت بیمه است و تصویری مناسب و روشن از وضعیت بازار بیمه داده و کسب و کارآنها را مشخص می کند.

وی، افزود: همچنین مطالب ذکر شده در سالنامه آماری صنعت بیمه، بر اساس گزارشات حسابرسی شده تمام شرکت‌های بیمه و شرکت‌های بیمه دولتی است که اطلاعات خود را به صورت عمومی افشا نمی‌کنند و انتشار آمار آنها در سالنامه آماری صنعت بیمه می تواند به خواننده گزارش در مورد درک مناسب از بازار رقابتی صنعت بیمه کمک کند.

 این کارشناس صنعت بیمه، علت اصلی تاخیر در انتشار گزارش سالنامه آماری صنعت بیمه را در این دانست که باید حساب شرکت‌های بیمه، بیمه ایران و بیمه مرکزی که بخشی از بازار را تشکیل می‌دهند نهایی شود و با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های بیمه که امسال تا شهریور ماه به طول کشید و نیز برگزاری مجامع شرکت‌های دولتی ( بیمه ایران و بیمه مرکزی) انتشار این گزارش در این زمان منطقی است و متکی به حساب‌های تایید شده توسط مجامع است.

بنویدی، گفت: بیمه مرکزی از دو منبع اصلی اطلاعات مورد نیاز گزارش سالنامه آماری صنعت بیمه را بدست می آورد، یکی گزارشات مالی شرکت‌های بیمه و دیگر سیستم سنهاب که به طور منظم اطلاعات صدور، خسارت، اتکایی و گزارشات مالی شرکت‌های بیمه بر روی آن بارگزاری می‌شود و سرعت تهیه گزارش به دو عامل نهایی شدن اطلاعات بارگزاری شده و تحلیل آن بستگی دارد.

 

ارسال نظر