شناسه خبر : 13813

اختصاصی چابک آنلاین؛

بخش عمده سود شرکت‌های بیمه ‌ای از محل سرمایه گذاری در بورس است

بخش عمده سود شرکت‌های بیمه ‌ای از محل سرمایه گذاری در بورس است

معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: بابررسی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای متوجه می‌شوید که بخش عمده سود شرکت‌های بیمه‌ای از محل سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهاداراست.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "غلامرضا مددی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: با توجه به نوسانات بازار سرمایه  که ناشی از هیجان و اصلاحاتی است که در چندماه اخیر رقم خورده این هیجانات برروی عملکرد شرکت های بیمه ای نیز تاثیرگذار بوده است.

وی، با بیان اینکه اصلاحات بازار بر روی سوددهی شرکت های بیمه ای تاثیرخواهد گذاشت، افزود: با بررسی صورت های مالی چند شرکتی که اطلاعات خودرا در کدال بارگذاری کرده اند آثار کاهش این سود باتوجه به میزان سرمایه گذاری که دراین بخش داشتند، مشهود است.

مددی، خاطرنشان کرد که شرکت های بیمه ای ازمحل عملیاتی یا بیمه گری زیان ده هستند واین کاستی را در یکی دوسال گذشته از بازار بورس جبران می کردند اما در 6 ماهه اول سالجاری شاهد کاهش سودشرکت ها از محل سرمایه گذاری در بازار سرمایه بودیم.

معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت بیمه آرمان اظهارکرد: باتوجه به اینکه حمایت ها از بازار بیشتر شده شاهد اصلاح وضعیت بازار خواهیم بود که این شرایط شامل شرکت های بیمه ای هم می شود ومی توانند مجددا از این محل سود و بازدهی عاید شرکت کنند.

معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت بیمه آرمان، با اشاره به اینکه فعالین بازار به دودسته تقسیم می شوند، گفت: یکسری از افراد به صورت علمی دانش این کار را دارند وبراساس تحلیل بازار و اطلاعاتی که شرکت ها افشا می کنند تصمیم گیری می کنند.

مددی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که دانش و آگاهی لازم را ندارند و براساس هیجانی که در بازار ایجاد می شود وارد بازار می شوند ودنبال این هستند که درکجا صف خرید و بازده بیشتری وجود دارد.

وی، اذعان داشت که افرادی که با دانش سهم خریده و به صورت علمی در بازار سرمایه حضور دارند،به سمت شرکت هایی که از آنها اطلاعات مثبتی می گیرند خواهند رفت، شرکت های بیمه ای از شرکت های دیگر بازار سرمایه مستثنی نیستند و هرشرکتی که روند رشد مثبت با سوددهی خوبی داشته باشد مورد اقبال فعالان بازار سرمایه قرارخواهد گرفت.

 

ارسال نظر