مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

۱۷هزار راننده کامیون در مازندران مشمول بیمه تکمیلی شدند

17هزار راننده کامیون در مازندران مشمول بیمه تکمیلی شدند

احمد آفرین محمد زاده گفت: در این خطه شمال کشور ۱۷ هزار و ۴۲۸ راننده کامیون مشمول پوشش بیمه تکمیلی رایگان شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمد آفرین محمد زاده پوشش بیمه تکمیلی برای این رانندگان را منوط به داشتن کارت هوشمند اعلام کرده است.
وی افزود: رانندگان کامیون باید مدارک خود وافراد تحت تکفل خودشان را برای برخورداری از پوشش بیمه تکمیلی به واحد صنفی رانندگان ارایه کنند.
وی اظهارداشت: با برنامه ریزی تمام رانندگانی که مدارکشان را تا 15 مردادماه سال جاری کامل کنند، می توانند از بیمه تکمیلی بهره می شوند.
وی درمورد بیمه تکمیلی رانندگان حمل مسافرگفت که دراین استان 9 هزار و 112 راننده دارای کارت هوشمند فعالیت دارند که این رانندگان پیش از این تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داشتند.
براساس آمار با احتساب هر خانوار چهار نفر حدود 70 هزار راننده با خانواده هاشان در مازندران با مساعدت دولت تدبیر و امید از بیمه تکمیل برخوردار شدند.
با احتساب سقف حداقلی برای هر بیمه شده ماهانه دولت برای پوشش بیمه تکمیلی رانندگان باری در مازندران حدود 50 میلیارد ریال و در سال 600 میلیارد ریال پرداخت می کند.
بیمه تکمیلی شامل هزینه هایی می شود که بالاتر از فرانشیز بیمه تامین اجتماعی است و این هزینه ها براساس قرارداد از طریق شرکت بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد.
سالانه رانندگان کامیون در مازندران 16 میلیون تن بار را از این خطه شمال کشور به داخل و یا خارج استان حمل می کنند و بیش از 90 درصد از حمل بار در مازندران به دلیل ضعف زیرساخت حمل نقل ریلی و هوایی به صورت زمینی انجام می شود.
طبق آمار حدود 13 درصد از تردد در سطح جاده های مازندران را که سالانه 400 میلیون دستگاه خودرو تخمین زده می شود را حمل و نقل باری تشکیل می دهد.

 

ارسال نظر