شناسه خبر : 13618

کدام دسته از ورزشکاران شامل بیشترین تعهدات بیمه ورزشی می شوند؟

کدام دسته از ورزشکاران شامل بیشترین تعهدات بیمه ورزشی می شوند؟

مسئول کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان هرمزگان گفت: ورزشکارانی که در زمان بروز آسیب بیش از ٦٠ روز از تاریخ شروع عضویت (بیمه ورزشی) آن‌ها گذشته باشد، مشمول بیشترین تعهدات می شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فهیمه جهانگیری، افزود: بنابر بخشنامه وزارت ورزش و جوانان به شماره ١/١٧٩٩٠ مورخه ١٣٨٦/٠٣/٠٥  انجام هرگونه فعالیت ورزشی شامل شرکت در مسابقه، تمرین و هرگونه کلاس آموزشی ورزشی بدون داشتن کارت عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که حدفاصل ٧٢ ساعت تا ٦٠ روز از شروع عضویت دچار حادثه شوند، مشمول کمترین تعهدات و افرادی که بیشتر از ٦٠ روز از تاریخ شروع عضویت آنها گذشته باشد مشمول بیشترین تعهدات می شوند، تصریح کرد: به منظور ارج نهادن به اعضای دارای عضویت پیوسته و مداوم، بیشترین تعهدات برای افرادی که سه سال پیاپی بدون وقفه به عضویت کمیته خدمات درمانی درآمده باشند خواهد بود.

جهانگیری بیان کرد: چنانچه مصدومی از بیمه پایه یا مکمل و یا هردو خود به عنوان بیمه اصلی استفاده کنند با ارائه گواهی مبنی بر دریافت اصل هزینه ها از بیمه اولیه (ارائه سند معتبر مبنی بر دریافت مبلغیی از بیمه گذار اصلی)مابقی مبلغ تا سقف تعهدات این فدراسیون بر اساس فاصله عضویت و آسیب قابل محاسبه و قابل پرداخت میباشد.جبران هزینه درمان برای افرادی که مشمول کمترین تعدات می شوند تا ٢ برابر تعرفه دولتی و برای افرادی که مشمول بیشترین تعهدات می شوند تا ٤ برابر تعرفه دولتی خواهد بود.

مسئول کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان هرمزگان در پایان گفت: ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از خدمات متنوع درمانی، آموزشی، توانبخشی، مشاوره ضد دوپینگ، تغذیه ورزشی و مشاوره روانشناسی ورزشی بهره‌مند می‌شوند.

 

ارسال نظر