شناسه خبر : 13602

برای هر روستای استان گیلان یک بیمه نامه صادر خواهد شد

برای هر روستای استان گیلان یک بیمه نامه صادر خواهد شد

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، با بیان اینکه مناطق روستایی در برابر مخاطرات طبیعی آسیب پذیری بیشتری دارند، گفت: در حال حاضر برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بیمه نامه پیش بینی شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الله فلکیان، ضریب نفوذ بیمه را یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی در جوامع دانست و اظهار کرد: استان گیلان وضعیت مطلوبی در شاخص ضریب نفوذ بیمه دارد.

وی ضریب نفوذ بیمه در گیلان و کشور را به ترتیب ۲.۸ و ۲.۲ درصد دانست و افزود: ضریب بیمه به نسبت حق بیمه تولید شده توسط صنعت بیمه به درآمد ناخالص ملی اتلاق می شود که به صورتی استانی و کشوری است.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، با اشاره به آشنایی مردم گیلان با مباحث بیمه ای، یادآور شد: گیلان یکی از استان های پرحادثه کشور است و همه ساله با یکی از خطرات از جمله برف و سیل و زلزله مواجه هستیم.

فلکیان از امضای تفاهم نامه بین شرکت سهامی بیمه ایران و دفتر امور روستایی استانداری گیلان خبر داد و تصریح کرد: مناطق روستایی در برابر مخاطرات طبیعی آسیب پذیری بیشتری دارند و لذا علاوه بر بیمه آتش سوزی، مخاطرات طبیعی همچون زلزله، سیل، برف، طوفان و رانش نیز در قالب همین بیمه نامه تحت پوشش بیمه ایران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه مذکور کل روستاهای گیلان را پوشش می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بیمه نامه پیش بینی شده است. در این راستا تفاهم نامه بیمه را از طریق بخشداران به ۲۰۰۰ دهیار به عنوان متولی روستاها ابلاغ کردیم.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، حق بیمه سالانه برای روستاییان را ۵۳ هزار تومان دانست و گفت: ۲۰ هزار تومان به عنوان پیش قسط جهت خرید حق بیمه دریافت خواهد شد و مابقی تقسیط می شود تا فشار مالی متوجه روستاییان نشود.

وی از بیمه واحدهای مسکونی شهری در فاز دوم این تفاهم نامه خبر داد و اضافه کرد: با همکاری دفتر امور شهری استانداری گیلان، پوشش بیمه مخاطرات طبیعی ۵۵۰ هزار واحد مسکونی شهری را در دستور کار داریم.

فلکیان، تعهد بیمه ایران در حوزه مخاطرات طبیعی را معادل ۴۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیون تومان برای ساختمان و ۱۰ میلیون تومان برای اثاثیه پرداخت می شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ نماینده فروش شرکت سهامی بیمه ایران را متولی این تفاهم نامه قرار دادیم، اظهار کرد: برای هر روستا یک بیمه نامه صادر خواهد شد و کلیه واحدهای مسکونی آن روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

وی از تشکیل بیش از ۸۰۰۰ پرونده خسارت برف بهمن ماه ۹۸ در گیلان خبر داد و تاکید کرد: برف سال گذشته خسارت زیادی به مردم وارد کرد و بیمه ۳۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشت و خوشبختانه مطالبه ای وجود ندارد.

 

ارسال نظر